Istočna obilaznica imat će šest raskrižja, tri kružna i tri trokraka, te dva mosta preko Bednje.
Još smo jedan korak bliže ostvarenju velikog infrastrukturnog
projekta u Novom Marofu – izgradnje istočne
obilaznice. Objavljen je natječaj za izvođenje radova na
izgradnji istočne obilaznice Novog Marofa.
Gradonačelnik Siniša Jenkač ističe da je to prvi
fizički dokaz svega što su radili, od projektne dokumentacije i
rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, koje još uvijek traje.
– Ogromna je to stvar, nabava za izvođača, i vjerujemo da ćemo do
Dana Grada u lipnju iduće godine imati izvođača radova na terenu
i da ćemo na samoj svečanoj sjednici moći obznaniti i vidljivi
početak radova na gradnji istočne obilaznice – kaže Jenkač.
Obilaznica duga 4486 metara ide od državne ceste D 22/D 24,
odnosno između rotora na južnom ulazu u Novi Marof i ulaska na
autocestu, do Presečna. Vrijedna je 113 milijuna kuna bez PDV-a.
– Više od 30 godina to je san građana Novog Marofa i velika stvar
za sve nas. Mislim da sad više nitko ne može reći da je to
politički spin, da je to priča. To sad vide i građani od kojih se
otkupljuje zemljište. Do Dana Grada počet će raditi strojevi na
obilaznici. To je ono što sam govorio i čime sam se bavio
proteklih pet godina. Od doslovno sprječavanja faznosti u gradnji
do dodatnih izlaza, rotora, svega onog što sačinjava našu
5-kilometarsku obilaznicu za Novi Marof je od nemjerljivog
značaja – dodaje gradonačelnik Jenkač.
Istočna obilaznica imat će šest raskrižja, tri kružna i tri
trokraka, te dva mosta preko Bednje.
– Značajno je ne samo ono vidljivo, a to je izmještanje teretnog
i tranzitnog prometa iz Novog Marofa, nego i otvaranje doline
rijeke Bednje sa zapadne strane obilaznice, koja će se u
budućnosti pretvarati u zonu. Također otvaranje zone Oštričko
gmanje cestom koju projektiramo, koja se povezuje na obilaznicu i
mostom koji ide direktno kroz samu zonu. To su kapitalni projekti
za sljedećih 100 godina koji će promijeniti vizuru Novog Marofa –
najavljuje Jenkač.
Državna cesta DC 3, koja povezuje granični prijelaz Goričan,
Čakovec, Varaždin, Zagreb, Karlovac i Rijeku, duljine 218,4
kilometra, prolazi kroz središte Novog Marofa čime narušava
uvjete života u gradu i predstavlja trajno ograničenje za
odvijanje prometa te čini jednu od najkritičnijih dionica na tom
pravcu. Prolaz kroz središte, s nepovoljnim usponima (6%), bitno
narušava uvjete života u mjestu i predstavlja trajno ograničenje
za odvijanje prometa.
Izgradnjom istočne obilaznice Novog Marofa omogućit će se
zamjenska trasa koja bi razdvojila lokalni i gradski promet od
tranzitnog. Tlocrtni i vertikalni elementi trase odabrani su u
skladu s projektnom brzinom od 80 km/h, a poprečni profil buduće
prometnice sastoji se od jednog kolnika s jednom prometnom trakom
za svaki smjer.
– Mnogi nisu vjerovali, ali u pet godina uspjeli smo to odraditi.
Posebno zahvaljujem ministru prometa Olegu Butkoviću,
predsjedniku Uprave Hrvatskih cesta Josipu Škoriću i u zadnjih
godinu i pol dana članu Uprave Alenu Leveriću, koji je u svojoj
mogućnosti pomagao da se ubrzaju procesi i da to sve ide kako
treba. Ali presudnu je ulogu imao ministar Oleg Butković i Vlada
Andreja Plenkovića – zaključuje gradonačelnik Novog Marofa Siniša
Jenkač.