'Odakle hitnost u ovo blagdansko vrijeme? Svima je jasno – mandati Ivana Čehoka i Davora Patafte bliže se kraju...'
Varaždinske gradske vijećnike u ponedjeljak 28. prosinca čeka
nova sjednica Gradskog vijeća, a tamo i dva ‘vruća krumpira’,
koja su na dnevni red uvrštena po hitnom postupku. Jedan se tiče
varaždinske zračne luke, a drugi zemljišta na
kojem je izgrađen MBO pogon u Brezju.
Krumpiri o kojima je riječ vrući su stoga što su obje odluke
povezane s dubioznim radnjama koje su se provodile za vrijeme
bivšeg Čehokovog mandata i zbog kojih su podizane optužnice,
provođeni sudski postupci… Platforma Budimo
grad reagirala je na ove prijedloge, iznijevši koji su
to po njima sporni detalji. Ovoga puta prenosimo njihovu analizu
i stav oko odluke o prihvaćanju nacrta stečajnog plana nad
tvrtkom ‘Varaždin airport’ u stečaju.
Gradska tvrtka
– Da podsjetimo, Varaždin airport
je firma u 100-postotnom vlasništvu Grada
Varaždina, koja je upravljala varaždinskim
aerodromom do 2015. godine, kada je nad njom otvoren stečaj po
prijedlogu firme Pataftine firme
Winair. Njena vrijednost je u tome što na
području aerodroma u vlasništvu ima nekretnine površine od oko
275.000 četvornih metara. Te nekretnine kupljene su većinom
novcem Grada Varaždina i bespovratnim sredstvima Republike
Hrvatske. Uhićenje Ivana Čehoka
i Davora Patafte 2011.
godine, kao i ostavka Ivana Čehoka na mjesto gradonačelnika, na
kratko je zaustavilo zajednički trud da se upravljanje
varaždinskim aerodromom u potpunosti prepusti Davoru Patafti –
piše platforma Budimo grad.
Dodaje se da je tada aerodrom prepušten na upravljanje društvu
Diamond Aircraft Croatia, na pet godina, a zakup
istječe 31. siječnja 2021.
Laž i opet laž?
– Bila je to daljnja zapreka, koja će uskoro biti uklonjena. U
prijedlogu odluke navodi se da je Grad primio nekoliko pisama
namjere za daljnjim razvojem aerodroma te da je hitno potrebno
izaći iz stečaja. To je, naravno, laž. Još je veća laž da je
usvajanje stečajnog plana od interesa za Grad Varaždin. U ovom
slučaju, to je prvenstveno interes Winaira – tvrdi Budimo grad.
Priznata ulaganja
Pa onda obrazlažu i zašto:
– Naime, stečajnim planom, Winair su priznaju navodna ulaganja u
infrastrukturu tvrtke Varaždin airport u iznosu od 3,4 milijuna
kuna. Nejasno u koju infrastrukturu, kad je ista vlasništvo
Grada?! Priznaje se i tražbina s osnova pozajmica od 4,1 milijun
kuna, odnosno ukupno 7,5 milijuna kuna. Gradu Varaždinu priznaje
se dosadašnji temeljni kapital od 3,8 milijuna kuna i tražbina od
1,2 milijuna kuna. Pa je tako plan da u preustrojenom Varaždin
airportu Grad Varaždin ima 40 posto udjela, a Winair 60 posto.
Sve ostale vjerovnike se isplaćuje na način da 40 posto plaća
Grad, a 60 posto Winair (ukupno 1,75 milijuna kuna).
Tko će postavljati upravu?
Platforma upozorava da dokumentaciji za Gradsko vijeće nije
priložen prijedlog novog društvenog ugovora tvrtke Varaždin
airport.
– Ali je vidljivo da će društvo imati jednog do tri člana uprave,
a odluka (o imenovanju) se donosi sukladno odredbama Zakona o
trgovačkim društvima. U praksi to znači da će Patafta samostalno
imenovati upravu i da će njegova uprava voditi poslove društva,
bez da Grad Varaždin na to ima bilo kakve realne mogućnosti
utjecati. Jedino što Gradu Varaždinu ostaje je nada da će društvo
ostvariti dobit, što neće, i da će mu ta dobit biti isplaćena,
što također neće, jer će se odluka o upotrebi dobiti donositi sa
75 posto glasova – upozorava se na štetnost ove odluke po Grad.
Nabrajanje nelogičnosti
Nabraju potom još par nelogičnosti iz obrazloženja odluke:
– ‘Društvo nastavlja s normalnim poslovanjem, imovina društva
ostaje u cjelini i može se koristiti u daljnjem razvoju i
poslovanju društva a koje se temelji na pružanju usluga u zračnom
prostoru i razvojem smještajnih kapaciteta za zrakoplove, rad
servisnih radionica i škola letenja”. Društvo nema ni jednog
zaposlenog, nema nikakve zgrade, nema servis i nema školu
letenja. ‘Kupovina zemljišta za okrupnjavanje površina oko
aerodroma Varaždin bespovratnim sredstvima RH, postoje intencije,
a i opasnost da RH traži povrat investiranih sredstava’. Takav
zahtjev RH bi mogla postaviti samo prema društvu u stečaju, a rok
za postavljanje zahtjeva je istekao 2015. godine. ‘Sudski spor
koji je pokrenuo Winair protiv Grada Varaždina za neispunjenje
ugovornih obaveza sukladno sklopljenom Ugovoru o zajedničkoj
suradnji u provedbi projekta ulaganja u razvoj aerodroma tuženi
iznos 4.193.066 kn uvećano za pripadajuće zakonske kamate (ukupno
preko 9 milijuna kuna na današnji dan).’ Grad Varaždin je ugovor
‘prekršio’ još 2012. godine, tako da je bilo kakav zahtjev
postavljen u listopadu 2017. godine odavno zastario. Osim toga,
ugovor koji ide za time da pogoduje samo jednoj ugovornoj strani
vrlo je vjerojatno ništetan i na temelju njega uopće nije moguće
tražiti naknadu štete.
Diamond bez podrške Grada?
Iz platforme ističu i da postojeći zakupac nekretnina na
aerodromu, Diamond Aircraft Croatia, nakon ljeta 2017. godine od
strane Grada Varaždina nije mogao dobiti nikakvu potporu, niti
informacije.
– Zgrade su im predane u derutnom stanju, a Grad u četiri godine
nije uspio, usprkos izrađenoj detaljnoj projektnoj dokumentaciji,
dati niti suglasnost da se popravi krovište!
Hitnost u vrijeme blagdana
Pa se pitaju odakle hitnost u ovo blagdansko vrijeme.
– Svima je jasno – mandat Ivana Čehoka kao gradonačelnika i
Davora Patafte kao vijećnika bliži se kraju i zadnji je čas da se
nešto ‘riješi’. Ovog puta ideja nije da se nešto Davoru Patafti
pokloni. Ide se korak dalje – prvo ćemo nešto platiti, a tek onda
mu to pokloniti.
Raspisati javni natječaj
Platforma Budimo grad smatra da Grad Varaždin niti ima
financijskih sredstava niti ima opravdani interes razvijati
varaždinski aerodrom.
– Smatramo da bi u interesu Grada bilo pronaći investitora koji
bi na dulje vremensko razdoblje (od 20 do 30 godina) aerodrom
uzeo u zakup te isti razvijao vlastitim sredstvima i na vlastiti
poduzetnički rizik. U tu svrhu bilo bi potrebno raspisati
međunarodni javni natječaj na koji bi se mogli javiti
zainteresirani investitori i predstaviti svoje programe.
Ostvarenje tih programa valjalo bi biti definirano lako
provjerivim parametrima, čije ispunjenje bi bilo preduvjet za
nastavak zakupa. Sve ostalo je naprosto razbacivanje javnog novca
– zaključuje se u osvrtu na ovu temu o kojoj će u ponedjeljak
odlučivati Gradsko vijeće.