Za nas iz Varaždinske županije vrlo je važno da Hrvatske željeznice nastave s modernizacijom, naglasio je saborski zastupnik.
Zastupnik u Hrvatskom saboru i gradonačelnik Novog Marofa
Siniša Jenkač u saborskoj je raspravi o izmjeni
zakona o željeznici naglasio da se nakon 30 godina ulaganja u
cestovnu infrastrukturu nalazimo na prekretnici kada za ulaganja
u infrastrukturu željezničkog prometa treba iskoristiti i
sredstva europskih fondova.
– U 30 godina od osamostaljenja Republika Hrvatska ulagala je
pretežno u cestovnu infrastrukturu. Možemo reći da se sad
nalazimo na prekretnici. Drago mi je da možemo reći, i manje-više
ovdje su se svi usuglasili, da se konačno nakon više od 30 godina
kreće u investicije u infrastrukturu željezničkog prometa.
Strategija Europske unije je na tragu da se treba smanjivati
cestovni promet, a da se treba povećavati željeznički ili
kombinirani promet. Mi smo sad na početku, kao što smo proje 30
godina bili na početku kada smo govorili o spajanju Splita i
ostalih gradova Hrvatske s centrom. Sada je prilika kada se nude
europski fondovi. Ako se neće iskoristiti, za deset godina bit
ćemo primorani ukinuti željeznicu jer više taj promet neće imati
smisla – rekao je Jenkač u Saboru.
Zastupnik iz Novog Marofa pozvao je da se u modernizaciji
željeznice promišlja i o onim pravcima koji možda nisu toliko
rentabilni, ali su vrlo važni za život i za povezivanje ostalih
dijelova Hrvatske sa Zagrebom.
Jenkač je naveo primjer sasvim drukčiji od hrvatskog, onaj
talijanski, gdje između Firenze i velike luke Livorno ne postoji
autobusni već samo željeznički promet.
– 30 godina razvijali smo ono što smo mogli prvo razvijati. Sada
dajem puna podršku ministarstvu da krene dalje. Apelirao bih da
se razmišlja o pruzi Zaprešić – Zabok – Varaždin – Čakovec, da se
razmišlja i o željezničkim stanicama na toj pruzi jer su u dosta
lošem stanju. Dionica Zaprešić – Zabok je djelomično obnovljena i
elektrificirana, ali za nas iz Varaždinske županije i
jugoistočnog dijela Krapinsko-zagorske županije vrlo je važno da
Hrvatske željeznice nastave s modernizacijom. Nekad su ti vagoni
bili puni. Brzina je ostala na istoj razini. Ali s investicijom u
tu prugu to se sigurno može promijeniti – poručio je Jenkač.