Uz porast cijena odvoza otpada, doći će i do povećanja broja odvoza plastike, papira i biootpada.
Kakvo je stanje zatekla nova uprava u varaždinskom komunalnom
poduzeću Čistoća d.o.o. i kakve su perspektive poslovanja u
utorak, 28. prosinca, govorilo se na tematskoj konferenciji za
novinare održanoj u Gradskoj vijećnici. O tim su temama govorili
dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik i Zoran Svetec, direktor
Čistoće. Na konferenciji su sudjelovali i zamjenik gradonačelnika
Miroslav Marković te zamjenik direktora Čistoće Saša
Avirović.
Od trenutka kad je došla u Čistoću, nova je uprava zatražila
reviziju poslovanja pa je Zoran Svetec napomenuo:
– Čistoća je prošle godine imala gubitak 2 milijuna kuna. Kada
izračunamo to na razini cijele godine, manjak će biti oko
3,6milijuna kuna. Najveći je problem u službi gospodarenja
otpadom. Na razini godine tu je predviđen gubitak skoro 5
milijuna kuna. Svi ti gubici moraju se riješiti racionalizacijom
poslovanja i ono što je nužno, povećanjem cijena. Čistoća ima
puno veće troškove zbog zbrinjavanja recikliranog otpada –
rekao je Svetec objasnivši da Čistoća ne zarađuje već mora
plaćati gotovo 3 milijuna kuna za zbrinjavanje povećanih količina
prikupljene plastike i biootpada.
Dodao je da Čistoći predstavlja dodatan problem to što nema
vlastiti odlagalište otpada već ga mora odvoziti na udaljena
odlagališta.
– Temeljem zakona doći će do izjednačavanja cijena za domaćinstva
u kućama i u zgradama. Tako će primjerice u kućama bez odvoza
biootpada cijena skočiti sa sadašnjih 60,78 kuna na 70,06 kuna
što je oko 15 posto, a u kućama s odvozom biootpada cijena će
porasti za 8 posto. Svim tim mjerama želi se postići da Čistoća
posluje transparentno i pozitivno, te da svojim građanima pruži
kvalitetnu uslugu – zaključeno je na kraju prezentacije uz najavu
da će uz porast cijena doći do povećanja broja odvoza plastike,
papira i biootpada.
Gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj komentirao je
stanje u Čistoći konkretnim podacima:
– Do sada smo imali jedan totalni nered u Čistoći. Nažalost,
Čistoća je u protekle četiri godine sama pojela svoju supstancu,
pojela je 19 milijuna kuna depozita. Neracionalno se poslovalo i
trošilo nemilice. Samo 3,5 milijuna se potrošilo na održavanje
informatičkih sustava, a gotovo da nema nikakvog IT sustava.
Plaćali su se troškovi odvjetnika 1,7 milijuna kuna,
reprezentacija 1,2 milijuna kuna. Također, Čistoća je plaćala za
druge jedinice lokalne samouprave 2,6 milijuna kuna za ono što su
one morale plaćati. Tu sve leže mogućnosti racionalizacije
poslovanja. Sa ovim cijenama koje će biti u rangu s ostalima u
susjednim županijama mi ćemo uz racionalizacije postići da
Čistoća može poslovati na pozitivnoj nuli – zaključio je
gradonačelnik Bosilj napomenuvši da će Grad Varaždin određene
socijalno ugrožene kategorije građana subvencionirati pri
plaćanju računa.
Nakon provedene procedure i odluke Gradskog vijeća, nove cijene
očekuju se u proljeće slijedeće godine.