o Zakonu o sigurnosti na cestama

Antolić Vupora o Zakonu o sigurnosti na cestama: ‘Propisi moraju biti jasni, jednostavni, razumljivi i jednoznačni, a sada to nisu’

Antolić Vupora ističe kako bi trebalo poraditi i na učinkovitijoj provedbi kaznenih odredbi, kao i na edukaciji...

Zakonu o sigurnosti prometa na cestama iz 2008.
godine ovo će biti već jedanaeste izmjene i dopune te je potreban
novi zakon. Postoje brojni problemi poput 2,7 milijuna prometnih
znakova, a kojih prema mišljenju struke treba biti dvostruko
manje. Uz to, ograničenja brzina na državnim cestama izmjenjuju
svakih 500 do 1000 metara što često zbunjuje vozače, a kazne za
prekoračenje brzine su drastične. Stav je to saborske zastupnice
SDP-a Barbare Antolić Vupore.

Dodaje kako bi trebalo poraditi i na učinkovitijoj provedbi
kaznenih odredbi, kao i na edukaciji, a kako bi se smanjio velik
broj prometnih nesreća nužno je sustavno i preventivno djelovati.

– Kazne za prekršitelje u prometu koji ugrožavaju imovinu,
zdravlje i živote drugih sudionika u prometu ne smiju biti
“popularne”, ali niti nepravedne. Zbog toga propisi moraju biti
jasni, jednostavni, razumljivi i jednoznačni, a sada to nisu niti
se slično predlaže – naglašava Antolić Vupora. Pozvala je i da
slijedimo pozitivne primjere Europske unije.

Naime, prema Zelenom planu Europske unije potiče se korištenje
bicikla, a u Hrvatskoj su mreže biciklističkih staza vrlo slabo
razvijene, a nerijetko staze nisu ni adekvatno obilježene i
odvojene za neometanu i sigurno vožnju, dodaje Antolić Vupora.

Iako je trend tzv. zelenih prometnih rješenja u vidu električnih
vozila, romobila, bicikala već zahvatio Hrvatsku, Antolić Vupora
opominje kako takva prometala zbog svoje snage i bešumnog
kretanja u kombinaciji s nesavjesnim vozačima mogu biti i pogubna
za ostale sudionike u prometu. Predlaže donošenje posebnog
pravilnika o sigurnom korištenju svih vrsta vozila na električni
pogon.

– Određenih područja sigurnosti prometa treba prepustiti
jedinicama lokalne i regionalne samouprave koje bi ih, u skladu
sa svojom prometnom infrastrukturom i urbanističkim uređenjem,
mogle najbolje regulirati – zaključuje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije