FOI SPREMAN ZA ONLINE

Studenti FOI-ja visokom ocjenom ocijenili e-predmete i online nastavu u prošlom semestru

Na Fakultetu organizacije i informatike cjelokupna nastava izvodila se online, uz naputke predmetnih profesora, a provedena je i anketa među studentima

U razdoblju globalne pandemije i nužno potrebnom zaokretu od do
sada poznatih tradicionalnih metoda učenja i poučavanja kroz
kontaktnu nastavu, Fakultet
organizacije i informatike
se pokazao kao vodeći
fakultet po primjeni e-učenja. Uspjeli su to  iskoristivši
svoje bogato i dugogodišnje iskustvo, s vremenom ga i usavršiti,
te u potpunosti i na vrijeme pripremiti sve predmete na svim
studijskim programima za održavanje online asinkrone i sinkrone
nastave.

U ovom trenutku FOI ima 500 e-predmeta dostupnih
našim studentima koristeći sustav za e-učenje Moodle. S ciljem
unapređenja kvalitete nastave, Fakultet organizacije i
informatike proveo je krajem 2020. godine i anketiranje studenata
o percepciji kvalitete predmeta te online izvođenja nastave na
svim studijskim programima.

Anketu je pripremio FOI-jev Laboratorij za analitiku učenja i
akademsku analitiku, a anketiranje je provedeno kao dobrovoljno.
Dobiveni rezultati nisu samo pokazatelji stanja kvalitete
provedene nastave već i iznimno važna povratna informacija za
konkretne akcije unapređenja nastavnih procesa i materijala,
podizanje pozitivnog iskustva nastavnika i studenata te
učinkovitije postizanje obrazovnih ciljeva i ishoda učenja po
pojedinom predmetu i studijskom programu.

‘Studentima osigurali kvalitetnu nastavu u izvanrednoj situaciji’

– Dosadašnju prepoznatu kvalitetu FOI-ja želimo i dalje
unapređivati te smo studentima u ovim ograničavajućim uvjetima
pandemije nastojali osigurati čim kvalitetniju sinkronu i
asinkronu online nastavu kroz e-predmete na sustavu za e-učenje.
Iskoristili smo naše dugogodišnje znanje i iskustvo te ulaganja
FOI-ja u e-učenje kako bismo se uspješno prebacili iz hibridnog u
online model izvođenja nastave. Važno je da smo prema ocjenama
studenata održali kvalitetnu online nastavu u ovoj izvanrednoj
situaciji –
naglasila je dekanica prof. dr. sc.
Nina Begičević Ređep.

Ipak, na FOI-ju su svjesni da online dugoročno nije rješenje i ne
može biti zamjena za nastavu uz fizičku interakciju.

– Vjerujem da naši nastavnici i studenti jedva čekaju
vratiti se u dvorane Fakulteta, jer online nastava ne može
dugoročno biti zamjena za kontaktnu nastavu i efekt koji se
postiže u dvorani u direktnoj komunikaciji između nastavnika i
studenata. Međutim, iskustvo i znanje koje smo stekli te naučene
lekcije, možemo primijeniti u budućem razdoblju s ciljem
unapređenja kvalitete nastavnog procesa
– naglasila je
dekanica.

Sveukupno je prikupljeno 3121 anketa o
percepciji izvođenja e-predmeta te 910 anketa o percepciji
izvođenja online nastave na studijskim programima.

Važno je naglasiti da studenti i nastavnici sada po prvi
put imaju uvid u sve ocjene svih predmeta što omogućuje ne samo
transparentnost rezultata anketiranja već i mnogobrojne
mogućnosti prijenosa dobrih praksi s najboljih predmeta i studija
te brže i konkretnije detektiranje problemskih područja
.

Prosječna ocjena online nastave – 4.63

Posljednji su rezultati pokazali da se FOI vrlo dobro pripremio
za izvođenje nastave na daljinu (online nastave). Naime, studenti
svih studijskih programa na Fakultetu organizacije i informatike
vrlo visokom ocjenom (4.63) su ocijenili zadovoljstvo dosadašnjom
izvedbom dijela nastave održanom na daljinu. Također, visokom
ocjenom (4.41) ocijenjene su vještine nastavnika u vladanju IT
alatima i tehnikama u nastavi na daljinu.

Neki od važnijih prikupljenih povratnih informacija
pokazuju iznimno zadovoljstvo studenata organizacijom nastave na
predmetima.
Studenti potvrđuju da su njihove obaveze i
rokovi jasno definirani, struktura predmeta omogućava im lako
snalaženje te su zadovoljni mogućnostima praćenja vlastitog
napretka na predmetu. Studenti su zadovoljni i mogućnostima
komunikacije s nastavnikom na predmetu, a kanali koje najviše
koriste su e-pošta, chat i online konzultacije putem dostupnih
platformi za izvođenje online nastave u realnom vremenu – Zoom,
BigBlueButton, Teams.

Od početka pandemije i prelaska na online nastavu stečena znanja
i vještine FOI studenata većinom se provjeravaju kroz pisane
online kolokvije, kvizove, zadaće i online provjere.
Rezultati ankete su potvrdili da su provjere usklađene sa
sadržajem dostupnih nastavnih materijala na predmetu na sustavu
za e-učenje te se provode dovoljno učestalo i na način koji
doprinosi savladavanju gradiva.
Također napominjemo da
je za sve studente koji nisu kod kuće imali potrebne preduvjete
za pristupanje online kolokvijima i ispitima, omogućeno
provođenje kolokvija i ispita na Fakultetu.

FOI: Prostora za napredak još uvijek ima

FOI studentima su na raspolaganju svi online
resursi za učenje i poučavanje koji uključuju: digitalne
materijale, video prezentacije, online testove, webinare i dr.
Napomenimo i to da se cjelokupna praktična nastava, koja se na
FOI-ju provodi kroz laboratorijske vježbe, izvodi online
koristeći digitalnu tehnologiju kako bi se povezala
strukovno-teorijska i praktična nastava, u dogovoru i prema
uputama predmetnog nastavnika.

Prema rezultatima ankete, studenti su zadovoljni s izvođenjem
e-predmeta, smatraju da su predavanja usklađena s ostalim
oblicima izvođenja nastave. Studenti redovno prate nastavu
(predavanja, seminare i vježbe), metode, primjeri i zadaci
olakšavaju im postizanje ishoda učenja, a nastavničke vještine
vladanja IT alatima i tehnikama smatraju dobrima.

Studenti su zadovoljni dosadašnjim izvođenjem hibridnog
oblika nastave i online nastavom.

Iako su zadovoljni izvođenjem online nastave, studenti su u
povratnoj informaciji izrazili nekoliko područja za poboljšanje
kako bi online nastava postala zanimljivija te kako bi im
praćenje bilo olakšano. Također, kao najveće izazove u online
nastavi studenti navode težu komunikaciju s nastavnicima u odnosu
na komunikaciju uživo te nužnost posjedovanja opreme potrebne za
praćenje online nastave. Upravo iz tog razloga, FOI je
svim svojim studentima koji su iskazali potrebu, omogućio
besplatni najam računalne opreme i dodatne infrastrukture kao i
dodatan internetski promet.

Iako su studenti zadovoljni izvođenjem nastave još uvijek postoji
prostor za napredak što je Fakultet prepoznao te već početkom
tekuće akademske godine započeo s kontinuiranim provođenjem
radionica usavršavanja nastavnika s ciljem podizanja kompetencija
i u konačnici, kvalitete nastave.

– Velika je razlika između tzv. hitne nastave na daljinu
(engl. Emergency remote teaching) koja je zapravo
klasična nastava održana u online okruženju zbog izvanrednih
okolnosti i učinkovite online nastave koja je rezultat
kontinuiranog ulaganja u e-učenje, pripremu predmeta na sustavu
za e-učenje prema instrukcijskom dizajnu, kvalitetnih digitalnih
nastavnih materijala te osiguravanju mogućnosti vrednovanja
studenata kao i interakcije. Visoka ocjena
stanja kvalitete provedene online nastave i organizacije
e-predmeta rezultat je dugogodišnjeg rada na razvoju e-učenja na
FOI-ju
, no i spremnosti nastavnika i studenata
da dodatnim trudom osiguraju kvalitetu
.  –
ističe dekanica FOI-ja.

Također, za studente je osmišljen posebni portal za online
nastavu kao centralno web mjesto sa brzo dostupnim zanimljivim i
korisnim sadržajima (priprema materijala, tehnička pitanja,
smjernice za studente, primjeri e-predmeta) vezano uz
sudjelovanje u online nastavi – FOI Online.
 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije