ČEKATI DA SE MOTOR ZAGRIJE na mjestu ili krenuti odmah?

Suprotno često uvriježenom mišljenju kako je dobro nakon paljenja motora zimi ‘pustiti ga da se malo zagrije’, takva je praksa potpuno pogrešna jer skraćuje vijek motora automobila. Iznenađeni? Ne biste trebali biti…

Naime, premda se taj ritual održao sve do danas kroz generacije vozača, naših očeva i djedova, taj šoferski postulat o zagrijavanju motora na mjestu prije pokretanja danas više ne vrijedi. Kad ujutro oko nule ili na debelom minusu sjedamo u ledeni automobil nema potrebe naš smrznuti stroj zagrijavati na mjestu.

Razlog: takva praksa može ukloniti ulje sa stijenki cilindara što vodi do habanja i usto, ostaviti motor upaljenim i čekati kako bi se podigla radna temperatura samo troši gorivo.

Zagrijavanje motora na mjestu traje duže nego u vožnji, ulje se intenzivnije degradira i dijelovi više habaju. U praznom hodu rad motora sagori manje goriva nego u vožnji, oslobađa se manja količina toplinske energije, a rad u ‘leru’ zbog lošijeg procesa izgaranja goriva dovodi do toga da se nesagoreno gorivo pretvara u uljni film i završava u karteru, piše potal jutarnji.hr/autoklub.

Današnje nove generacije motora imaju senzore koji otkrivaju niske temperature u motoru, pa pumpa goriva radi ‘prekovremeno’ kako bi se dosegla barem 4 stupnja, a ako se odmah krene, svi dijelovi motora se počinju ravnomjernije zagrijavati nego u praznom hodu. Tada se i dostizanje radne optimalne temperature tijekom ravnomjernijeg opterećenja odvija brže jer je i podmazivanje motora efikasnije koje je na kritičnijoj točki baš u tim prvim minutama rada.

Ipak i dalje ostaje pitanje, zašto se praksa zagrijavanja motora na mjestu zimi zadržala do danas? Nije ni to potpuno pogrešno, dapače. No, ne za automobile novijih generacija.

Kod automobila starih dvadesetak godina i više, uvriježeno mišljenje kako je dobro nakon paljenja motora zimi ostaviti nekoliko minuta da radi kako bi se zagrijao i dalje vrijedi. Kod starijih automobila čak je preporučljivo ostaviti ga da se zagrije mirno na mjestu, a kada se krene na vožnju poželjno se držati manjih brzina i okretaja sredine skale, pa kada motor dosegne radnu temperaturu možete početi voziti prema potrebi.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije