Akumulator vašeg vozila otkazao je poslušnost u najgore moguće vrijeme, kad su jutarnje temperature krenule prema ništici. No, nisu prve ovojesenske niže temperature isključivi krivac što automobil ujutro nije dao glasa od sebe.
Zadnji udarac akumulatoru
Iako je ustaljeno mišljenje kako niske temperature ‘ubijaju’ akumulator te da su one najveće zlo za akumulatore, ‘kutijama’ bez kojih nema pokretanja motora najviše glavobolje zadaju upravo ljetni mjeseci te povećane temperature. Upravo je ljeto problem, kada visoke temperature ‘cijede’ kapacitet akumulatora, a to se u većini slučajeva tek reflektira tijekom hladnijih mjeseci. Ustvari, niske temperature zadaju tek zadnji udarac.
Kako se u hladno jutro ne bismo našli u ovakvoj situaciji, akumulatoru treba posvetiti malo više pažnje. Pod tim mislimo da prilikom redovitog posjeta servisu trebate tražiti da provjere stanje akumulatora. Naime, akumulator bi se trebao zamijeniti novim u trenutku dok još radi, ali mu je kapacitet oslabio, a ne u trenutku kada više ne pokazuje ni trunke života. Znači, nešto poput kočionih pločica ili pak guma, koje se mijenjaju kada im je oslabjela učinkovitost, a ne kada su zbog dotrajalosti prouzročili dodatne troškove.
Zamijeniti ga možete i sami
Ako automobil ne servisirate u servisu koji ima mogućnost ispitati stanje i ispravnost akumulatora, provjeriti ga možete i u svakoj boljoj trgovini rezervnih dijelova. Također, kod mnogih automobila izmjena akumulatora nije komplicirana pa vozač to može obaviti sam. Kod kupnje akumulatora, bitno je znati kakav nam akumulator treba.
Ako je auto opremljen start/stop funkcijom iziskuje ‘bolji’, AGM akumulator. Treba znati dimenzije koje automobil može prihvatiti, gdje su raspoređeni + i – polovi te, naravno, kapacitet akumulatora – 45 Ah, 55 Ah, 74 Ah ili koliko je već propisao proizvođač vozila.
No, osim toga, važno je gledati amperažu akumulatora jer možete imati akumulator od 70 Ah koji ima 630, 650 ili više od 750 A. Upravo su oni bitni kod pokretanja motora, pa dizelaši iziskuju veću amperažu, kao i vozila s više potrošača.
Pazite na redoslijed postavljanja kabela
Redoslijed postavljanja kabela za pokretanje pomoću vanjskog akumulatora vrlo je važan radi izbjegavanja iskrenja.
1. Na pozitivan pol praznog akumulatora najprije pričvrstite crveni kabel za pokretanje pomoću vanjskog akumulatora.
2. Zatim spojite drugi, slobodni kraj crvenoga kabela s pozitivnim polom punog akumulatora.
3. Pričvrstite crni kabel na negativan pol akumulatora ispravnog vozila.
4. Na kraju pričvrstite slobodni kraj crnoga kabela na neki neobojeni dio u prostoru motora neispravnog vozila, npr. na blok motora.
Najprije se isključe oba vozila. Svi dodatni potrošači, kao što su radio, grijanje sjedišta ili grijanje stražnjeg stakla moraju biti isključeni u oba vozila kako bi motor raspolagao maksimalnom strujom koja mu je potrebna za hladno pokretanje. Prvo se pali automobil koji pruža pomoć.
Akumulator je nov, ali ostali sklopovi nisu
Vozači često kažu da im zamjenski akumulator nije izdržao kao onaj prvi, originalni, čime bacaju sumnju na kvalitetu zamjenskih akumulatora. Problem je u tome što nakon 4-5 godina starosti vozila – u koje je ugrađen novi akumulator – svi ostali sklopovi više nisu novi, već su istrošeni. Takvi sklopovi više ne rade kao prvog dana te utječu i na trajnost akumulatora.