Uštedite putne troškove, koristite “Carpooling”

Kriza je. Pazi se na svaku kunu u kućnom budžetu, a automobili su gotovo postali luksuz.

No, pogledate li oko sebe ujutro kada idete na posao ili na povratku s posla, prije ćete vidjeti tek vozača, a puno rjeđe puno vozilo.

Tako je barem u gradovima.

No, trend dijeljenja prijevoza ili popularni “Carpooling” polako se, ali sigurno širi te dobiva uzlet i u Hrvatskoj.

Pogotovo u međugradskom prijevozu i u mlađoj populaciji.

Već neko vrijeme osnivaju se i šire specijalizirane Facebook i web-stranice pa i aplikacije za dijeljenje prijevoza.

Neke od web-stranica su: Oglasnikprijevoza.com, Ajmo.hr, Gorivo.com i Timskavoznja.com.

Vrlo je aktivna Facebook-grupa Tražim prijevoz, a na hrvatsko je tržište došao i BlaBlaCar, najveći europski servis dijeljenja prijevoza.

Facebook grupa Tražim prijevoz / imam slobodno mjesto u autu ima više od 51.000 korisnika.

Gotovo stalno na toj se grupi mogu vidjeti aktualne ponude ili potražnje za nekom rutom.

Korisnici se jave dan ili dva prije vožnje i daju osnovne podatke o ruti i vremenu polaska.

Donosimo vam neka od iskustava redovitih korisnika ovih servisa.

Nekoliko godina proveo sam radeći i studirajući u inozemstvu gdje sam prvi put došao u doticaj s carpoolingom, koji je tamo uobičajen oblik transporta na kratkim ili srednjim relacijama.

Recimo, u SAD-u u nekim državama postoji čak i poseban vozni trak za automobile u kojima se vozi tri ili više osoba.

Društvene mreže kao što je Facebook kroz grupe “Tražim prijevoz” omogućile su mi da trenutačno više puta tjedno prelazim relaciju Čakovec – Zagreb i obrnuto, uz znatno pokriće troškova prijevoza – oko 80 posto vrijednosti benzina i cestarina na mjesečnoj bazi.

Za tih stotinjak kilometara u jednom smjeru naplaćuje se 30 kn po osobi (postoje manje varijacije u cijeni, ovisno o tome tko vozi), što je ispod cijene jedne cestarine na autocesti.

Osobno, uvijek sam u ulozi vozača zbog prirode posla za koji mi auto treba i tijekom radnog dana.

Putnike biram po principu “ko prvi…”, ali nakon sada već godine staža, neki od prijašnjih suputnika već znaju moj tjedni raspored pa se najavljuju i prije nego što objavim oglas.

S obzirom na to da je auto veći, bez problema nas se može voziti petero, ali u prosjeku je to broj od 3,2 putnika po vožnji, što je dovoljno za podmirenje približno 80 posto troškova.

Put traje oko sat i deset minuta što je nekoliko puta brže od alternativnih oblika prijevoza. Nije zanemariv ni komfor vožnje..

Iskustva su uglavnom vrlo pozitivna. Strukturu putnika, u mojem slučaju, u 75% slučajeva čine studenti, a ostatak su radnici, izletnici ili ljudi koji su imali određenog posla na lokacijama.

Iz priče s njima mogu zaključiti da su i oni vrlo zadovoljni ovim oblikom prijevoza te da je znatno učinkovitiji i jeftiniji od alternative.

Što se sigurnosti tiče, logika je jednostavna. U slučaju se da bilo tko od putnika ili vozača nađe u neugodnoj situaciji, vijest se istog trenutka proširi grupom.

Siguran sam da će takav oblik prijevoza uhvatiti više maha kad prođe fazu “inicijacije” i upoznavanja sa širom javnošću – detaljno je svoj primjer opisao Vanja Vejzagić (35) iz Čakovca.

Njegov sugrađanin Krešo Biškup pak kaže da je linija od Zagreba do Čakovca ili Varaždina najprometnija ruta kada je riječ o dogovorima za dijeljenje prijevoza:

Iskustva su većinom pozitivna, sve se uvijek nađe na grupi Tražim prijevoz.

Tako se vozim otprilike šest ili sedam godina i imao sam jako malo loših iskustava.

Ponekad je to više ljudski faktor, primjerice pušenje u autu, neurednost u dolasku / odlasku ili pak rizičnija vožnja, no brzo se profiliraju česti vozači i padobranci – kaže Krešo.

No, neki korisnici i odustanu nakon nekih negativnih iskustava.

Poput neukusnih “uleta” mladim djevojkama.

Zbog toga neke stranice poput Oglasnikprijevoza.com verificiraju korisnike putem osobnih podataka.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije