Krajem veljače sve je izgledalo idilično. Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost objavio je poziv za novu rundu poticaja za kupnju hibridnih, električnih i plug-in vozila.
Ukratko, sredstva su bila osigurana, procedura potpisivanja zahtjeva o sufinanciranju uhodana, a cijela akcija trebala je trajati do isteka raspoloživih sredstava ( 14 milijuna kuna) ili do kraja kalendarske godine ( 31.12.2015.).
No, već krajem prošloga tjedna Fond objavljuje da poziv više ne vrijedi jer su sva sredstva iskorištena, odnosno da je zaprimljen dovoljan broj zahtjeva.
Budući da je 14 milijuna kuna ogroman novac, opravdano se nameće pitanje jesu li sredstva zaista iskorištena ili se radi o kalkulacijama. Iz perspektive razočaranih uvoznika koji su cijele marketinške kampanje za hibridne i električne modele prilagodili državnim subvencijama, mnogo toga je sporno.
Od slabe koordinacije među akterima, netransparentnosti primljenih zahtjeva do nelogičnosti oglašavanja akcije i komunikacije s kupcima. Naime, ne želimo vjerovati da netko raspisuje poziv na sufinanciranje, a samo dva mjeseca nakon, dok su promotivne brošure i materijali još u fazi tiskanja – akcija završava.
Također, prema zakonu, svi predani zahtjevi moraju biti transparentni i javno dostupni što ovdje nije slučaj, bar ne za sada.
U svakom slučaju, državnih subvencija od 30 (hibrid), 50 (plug-in) i 70 (električni model) tisuća kuna više nema.
Toyota Croatia: Ovo nema smisla
Direktor Toyota Croatia Krešimir Bago tvrdi da ima mnogo nejasnoća vezanih za novonastalu situaciju:
– Toyota Croatia podržava sve slične aktivnosti kojima država potiče i tvrtke i građane u nabavi hibridnih, plug-in i električnih vozila.
Pri svemu tome priželjkujemo nešto više koordinacije i osjećaja nadležnih tijela za gospodarstvo, naime osim intenzivne kampanje na TV, generalni uvoznici su aktivno kontaktirani i iz Hrvatske gospodarske komore oko preuzimanja tiskanog materijala koji bi se dodatno koristio na prodajnim mjestima a čime bi se podigla svijest građana o subvencijama Fonda.
Navedene materijale nismo još niti podigli, a akcija Fonda je završena. Tu dolazi do neželjenih efekata prema dobavljačima vozila. Oni, pod utjecajem intenzivne marketinške kampanje koju provodi Fond te da bi udovoljili poraslim potrebama tržišta, planiraju proizvodnju dodatnih količina vozila.
Naglim prekidom kampanje – svi uvoznici koji su postupali na sličan način, imaju problem prevelikih količina hibridnih, plug-in hibridnih i električnih vozila u dolasku, jer su iz intenziteta kampanje zaključili da će ista potrajati duže.
Za kraj, ostaje nam nejasno kako tumačiti objavu Fonda od 14.4.2015. da su sredstva iskorištena dok se u istom tekstu poziva sve zainteresirane da svoje zahtjeve predaju do 17.4.2015. godine u ponoć, piše portal Autoklub.hr.
Koliko je izvjesno da se odobre zahtjevi koji su u Fond pristigli između 14. i 17.4.2015. godine?