Tvrtke Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb lani su dobile čak 18.018 pritužbi korisnika elektroničke naplate cestarine (ENC).
To znači da dnevno prosječno 50-ak korisnika ima problem s ENC-om.
Najčešći je problem s kojim se vozači susreću taj da im se na izlaznoj postaji ne digne rampa jer ENC uređaj nije očitan na ulaznoj postaji pa je onda nemoguće provesti transakciju, a velik su problem i baterije u uređajima koje je nemoguće zamijeniti kada se isprazne pa je potrebno nabaviti potpuno novi uređaj.
Jamstvo za ENC uređaj pritom vrijedi dvije godine, a novi uređaj stoji 122 kune.
Vozačima isto tako predstavlja problem i razmak između vozila od najmanje deset metara na postajama za očitanje ENC-a jer, ako je razmak manji, onda je velika vjerojatnost da se očita ENC na “krivom” vozilu.
Također, registracija za ENC vrlo je jednostavna i nitko ne provjerava vjerodostojnost tih podataka pa je tako moguće registrirati ENC na bilo koga. Pri registraciji se tako traži da se navedu ime i prezime, adresa, OIB i broj kreditne kartice.
U HAC-u kažu da trenutačno imaju 170.979 korisnika koji imaju 255.664 ENC uređaja (jedan korisnik može imati više uređaja). U toj su tvrtki lani zaprimili 8992 pritužbe na ENC, a u 2013. godine bilo ih je 9089.
U HAC-u navode da je najčešći razlog pritužbi kada korisnik dođe na izlaz s autoceste, a uređaj nije zabilježio na kojoj je postaji ušao na autocestu ili ako je zapis o ulazu stariji od 24 sata.
ARZ pak ima 66.794 korisnika ENC uređaja i 85.107 korisničkih računa. U toj su tvrtki lani pak imali 9026 pritužbi na ENC, što je znatno više u odnosu na 2013. godinu kada su zaprimili 3992 pritužbe na tu vrstu naplate cestarine.
U ARZ-u kažu da se lani najveći dio pritužbi, njih 8015, odnosilo na vozila bez ulaznog zapisa i to zbog toga što korisnici ne koriste ulaznu stazu za ENC ili imaju neispravan uređaj. Pritužbe su im stizale, navode, i zbog krive kategorizacije vozila i višestruke naplate.
Na pitanje koliko su pritužbi uvažili, u ARZ-u odgovaraju da su uvažene sve one pritužbe korisnika za koje je naknadnom analizom transakcije potvrđena istinitost njihovih navoda. U HAC-u su pak izbjegli odgovor na to pitanje.
No na pitanje zašto ne provjeravaju istinitost podataka pri registraciji za ENC, odgovorili su nam da svaki korisnik potpisuje pristupnicu nakon što je ispuni i svojim potpisom potvrđuje točnost podataka koje je naveo u pristupnici.
Ukratko:
– 66 tisuća korisnika ENC-a ima ARZ, a oni imaju 88.105 korisničkih računa. ARZ je lani dobio 9026 pritužbi na ENC
– 170 tisuća korisnika ENC-a ima HAC. Vozači imaju 255.664 tih uređaja. U HAC-u su lani primili 8992 pritužbe na ENC