BRZINOMJERI

SVE JE REGULIRANO Znate li da je propisano koliko brzinomjeri na automobilima mogu ‘varati’?

Nije dopušteno da brzinomjer pokazuje nižu vrijednost - na primjer vozite 80 km/h, a na brzinomjeru automobila je 78 km/h

Vjerojatno i sami znate da brzinomjeri na automobilima nisu
najprecizniji uređaji na svijetu. Više je razloga za to, a jedan
od važnijih je da se brzina vozila uglavnom mjeri brzinom
okretanja kotača. Gume su nerijetko različitih dimenzija,
mijenjate ih, troše se i njihov dijametar nije uvijek isti.

Zbog toga proizvođači programiraju margine pogreške, ali one
uvijek moraju biti takve da brzinomjer pokazuje višu vrijednost
od one stvarne. Na primjer, vozite 70 km/h, a brzinomjer pokazuje
75 km/h. Nikada neće pokazivati 68 ili 65 km/h. Tako se
proizvođači automobila štite od potencijalnih tužbi nakon
nesreća, ali postoji i propis koji sve regulira.

Ujedinjeni narodi – gospodarska komisija za Europu (UNECE)
propisali su da brzinomjeri na testiranjima automobila maksimalno
pokazuju 10% + 4 km/h veću brzinu od stvarne. To konkretno znači
da na testiranjima mogu pokazivati maksimalno 92 km/h, a
automobil doista vozi 80 km/h. Sve iznad 92 km/h nije dozvoljeno.

Nakon što je vozilo certificirano, u realnim cestovnim uvjetima
primjenjuje se novo pravilo – 10% + 6 km/h za automobile,
autobuse, kamione i druga gospodarska vozila te 10% + 8 km/h za
motocikle i vozila na tri kotača koja su brža od 50 km/h.

Jedno istraživanje bavilo se pogreškama na brzinomjerima
automobila pa spomenimo primjer: uređaji na Daciji Duster dCi,
Mazdi MX-5 2,0, BMW-u 330i M Sport, Škodi Kodiaq 2,0 TDI i Seat
Aroni 1,0 TSI pokazivali su pri 80 km/h vrijednost od 83 km/h.

Inače, električni brzinomjer patentirao je Hrvat Josip
Belušić
1888. godine, piše portal revijahak.hr.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije