Za ono čega nema obično se kaže da se i može bez toga. Istražili smo koje se funkcionalnosti ne mogu koristiti na infotainment sustavima u automobilima u Hrvatskoj
Android je na pametnim telefonima vodeći operativni sustav već
nekoliko godina s udjelom koji se kreće između 80 i 90 posto, a
paralelno s Android mobilnim sustavom Google nudi i inačicu za
vozila pod nazivom Android Auto, ali ju ne možete i koristiti u
Hrvatskoj. Istražili smo bez čega se moraju voziti hrvatski
vozači, čak i ako su to prethodno platili pri kupnji novog
vozila.
Android Auto i Apple CarPlay
I dok vlasnici iPhonea u Hrvatskoj mogu koristiti izuzetno dobro
automobilsko sučelje u svojim vozilima koji podržavaju Apple
CarPlay istovremeno korisnici Androida mogu samo plakati jer
legalno u našoj zemlji ne mogu preuzeti mobilnu aplikaciju
Android Auto koja bi im omogućila bolje iskustvo korištenja
pametnog telefona na infotainment sustavu u vozilu. Jednostavno,
Google zna da se nalazite u Hrvatskoj i ne omogućuje preuzimanje
aplikacije na pametni telefon.
Kad bismo mogli, značilo bi to da se na ekranu vozila nalaze
najbitnije aplikacije prenesene s mobilnog telefona: Google karte
i Waze za navigiranje, telefonski imenik, glazbeni player za
slušanje glazbe koju imaju pohranjenu na telefoni. Mogli bi
koristiti i Google pomoćnika koji se putem glasa kontrolira i
odgovara na mnoga pitanja koja mu možemo postaviti, kao na
primjer kako doći do HAK-a, kad je moj sljedeći sastanak,
gdje se nalazi najbliži talijanski restoran…
Mogli biste glasom poslati SMS poruku svojoj supruzi, a kad
dobijete odgovor ne biste morali na semaforu uključivati mobitel,
što na žalost mnogi rade, nego bi vam Googleov pomoćnik pročitao
sadržaj putem zvučnika u vozilu.
Iako ćete u cjeniku novih vozila na hrvatskom tržištu, u popisu
dodatne opreme, pronaći Google Android Auto, tu opciju na žalost
nećete moći koristiti pa se pitamo zbog čega ju domaći zastupnici
uopće i spominju jer ju ne mogu isporučiti svojim kupcima. Moglo
bi se zaključiti kako ste nešto platili, a niste dobili. Danas
više od 500 modela automobila podržava Android Auto, ali izvan
granica Lijepe naše.
Spotify
Ako pak poželite li čuti određenu pjesmu, mogli biste putem
Spotify aplikacije, prethodno instalirane u svojem telefonu,
poslušati top-listu najpopularnijih pjesama, ili pak u vožnji
slušati audio knjigu, koju za vas netko drugi čita, ništa od
toga, jer Spotify nije podržan u Hrvatskoj.
To je samo jedan od svjetski poznatih servisa koji ne
funkcioniraju u našoj zemlji, a u naprednom su svijetu uobičajeni
i vrlo korišteni. Mnogi pametni telefoni koji se prodaju u
Hrvatskoj već godinama nude aplikaciju Spotify, ali spajanje
preko aplikacije nije moguće.
Sustavi proizvođača automobila
Zatamnjene opcije unutar infotainment sustava svakodnevica su
mnogih vlasnika novijih modela automobila u Hrvatskoj – različiti
sustavi spajanja na internet i korištenja naprednih servisa se
jednostavno ne mogu odabrati putem ekrana jer nisu podržani u
Hrvatskoj, iako ste vozili platili kao i zapadnoeuropski kupci, a
na popisu opreme se nalaze upravo sve te opcije koje se ističu
iznad one bazne, osnovne opreme.
Tako se na primjer Renaultov R-Link u većem postotku može
koristiti u Hrvatskoj, ali putna aplikacija Coyote ne radi u
Hrvatskoj jer pružatelj usluge ne pokriva naše područje.
Citroënove i Peugeotove Povezane usluge (Connect apps ili
Connect services) nisu funkcionalne u Hrvatskoj, a istovremeno na
vozilima ne nude niti opremu Connect SOS niti Connect Assistance.
Slična je situacija i kod mnogih drugih proizvođača koji prodaju
nova vozila na hrvatskom tržištu – dio usluga nije funkcionalan.
Slabašno svjetlo na kraju tunela
Ipak, neke se funkcionalnosti mogu koristiti u
Hrvatskoj. Možemo slušati glazbu sa servisa YouTube putem
mobitela spojenog preko Bluetootha, a instaliramo li recimo
mobilnu aplikaciju TuneIn Radio možemo na isti način slušati bilo
koju radijsku postaju iz cijelog svijeta – kinesku, brazilsku,
rusku, japansku.
Naravno, kao i uvijek, portal revijahak.hr savjetuje da sve funkcionalnosti
proučavate kad niste u vožnji – zbog vlasitite sigurnosti i
sigurnosti ostalih sudionika u prometu.