Nepravedno je aute ocjenjivati samo po emisiji plinova
Što je ‘zelenije’, to je modernije, opći je stav bez obzira na
promatrano područje. Kao poželjni se pritom, uz ekološki
proizvedenu hranu i odjeću, u prvi plan guraju električni
automobili. U zeleni je vlak uskočio i međunarodni konzorcij
sastavljen od gomile institucija, tvrtki i autoklubova, a s
ciljem testiranja ispušnih plinova automobila. Nema u tome ništa
loše, dapače, ljudi trebaju znati koliko je zapravo u ekološkom
smislu čist automobil kojeg kupuju, koliko štetnih tvari ostavlja
za sobom.
No, također bi im trebalo dati potpunu sliku, a ta je da ispušni
plinovi koji su nusprodukt rada motora s unutarnjim
sagorijevanjem nisu jedini eko otisak kojeg automobili
ostavljaju. Stoga je nepravedno ocjenjivati ih samo kroz prizmu
emitiranih štetnih plinova, a pod tepih gurati neekološke načine
proizvodnje, primjerice, baterija ili električne energije.
No, u nadi da će Green NCAP, program za čišće automobile, naći
način da i tu komponentu obuhvati svojim istraživanjima te da
kupce informira o ekološkoj komponenti čitavog životnog ciklusa
pojedinog vozila, donosimo rezultate druge etape njihovih
testiranja.
Mercedes-Benz C220d 4MATIC i Renault Scenic dCi 150, oba s
dizelskim motorima, dobili su po tri od maksimalnih pet
zvjezdica. Audi A4 Avant g-tron, prvi testirani plinom pogonjen
automobil, također je dobio tri zvjezdice. Opel Corsa pogonjena
1,0 benzincem dobila je četiri zvjezdice, a električni Nissan
Leaf, očekivano, pet zvjezdica.