Udio bezgotovinskog plaćanja u 2019. godini (ENC i kreditne kartice) veći je od 60%
Prema prvim privremenim podacima za 2019. godinu na svim
autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta
d.o.o. i Autoceste Rijeka – Zagreb d.d.
zabilježen je promet od 61.565.203 vozila i ukupno je naplaćena
cestarina u iznosu od 3.004.779.793,60 kuna. Ovo je prvi puta do
sad da je iznos naplaćene cestarine prešao brojku od 3 milijarde
kuna, javljaju iz HAC-a.
U odnosu na 2018. godinu naplaćena cestarina veća je za čak 4,3%,
dok je promet veći za 5%. U financijskom smislu najznačajniji
prihod u 2019. godini ostvaren je na autocesti A3, u iznosu od
gotovo milijardu kuna, odnosno 992 milijuna kuna.
Pojedinačno po mjesecima, najznačajniji je kolovoz, kada je
naplaćena cestarina u iznosu od 475 milijuna kuna.
Udio bezgotovinskog plaćanja u 2019. godini (ENC i kreditne
kartice) veći je od 60%.
Važno je napomenut da je u odnosu na 2018. godinu zabilježen
porast prometa i izvan glavne turističke sezone. Hrvatska je
izrazito turistička destinacija te iz tog razloga nije za
očekivati da promet bude istog intenziteta tijekom cijele godine.
Na temelju podataka za 2019. godinu i u godini pred nama očekuje
se daljnji rast prometa i prihoda, poručuju iz HAC-a.
Premda je mreža autocesta u RH najvećim dijelom izgrađena, u
HAC-u su aktivnosti usmjerene na nastavak izgradnje koridora 5C i
novih dionica poput obilaznice Novog Vinodolskog te
ulaganja u pojačano održavanje cestovne infrastrukture i
unaprjeđenje sigurnosnih standarda za što će tvrtka ove
godine uložiti nešto više od 600 milijuna kuna.
Nastavlja se i rad na projektu novog sustava naplate cestarine
kojim će Hrvatska dobiti sustav koji će se temeljiti na
kombinaciji dviju suvremenih i provjerenih tehnologija; naplati
putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog
u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih
oznaka (ALPR). Time će se znatno povećati protočnost i smanjiti
štetne emisije uzrokovane zastojima zbog toga što ručna naplata
cestarine ima kapacitet oko 200 vozila po satu, dok novi sustav
omogućuje prolaz i do 3000 vozila.
Istovremeno, u sklopu Reforme cestovnog sektora RH, u HAC-u se
provodi proces restrukturiranja i modernizacije poslovanja koji
je do sada rezultirao smanjenjem operativnih troškova i daljnjim
smanjenjem broja radnika kako bi tvrtka do sredine 2030. u
potpunosti otplatila cestarski dug nastao u vrijeme pojačane
izgradnje autocesta, izvještavaju iz HAC-a.