Motorno ulje obično postigne optimalnu temperaturu tek nakon više od 15 minuta dok motori sportskih automobila, koji ponekad imaju više od deset litara motornog ulja, trebaju i duže
Mjerač temperature automobila često se koristi za određivanje je
li motor na radnoj temperaturi. Pogrešno, jer ovaj instrument
pokazuje samo temperaturu rashladne tekućine. Kad mjerač
temperature automobila pokaže da je motor topao, često treba
najmanje još deset do petnaest minuta prije nego što možete
stisnuti gas ‘do kraja’. To je zato što temperatura vode nije
dobar pokazatelj da biste utvrdili je li vaše vozilo spremno za
vožnju. Mjerač temperature vode pokazuje samo temperaturu
rashladne tekućine.
Na normalnim vanjskim temperaturama, taj mjerač već nakon
otprilike pet minuta može doseći 90 stupnjeva. Međutim,
temperatura ulja je posebno važna za motor. Ako želite znati je
li motor na radnoj temperaturi, morate se osloniti na druge
instrumente poput mjerača temperature ulja ili mjerača tlaka
ulja, koji su ugrađen uglavnom u sportske automobile, piše portal
revijahak.hr.
Motorno ulje obično postigne optimalnu temperaturu tek nakon više
od 15 minuta dok motori sportskih automobila, koji ponekad imaju
više od deset litara motornog ulja, trebaju i duže. Prerano
pritiskanje papučice gasa može dovesti do oštećenja motora jer je
ulje još uvijek pregusto. Previše gasa s hladnim motorom također
može dovesti do prebrzog širenja određenih dijelova motora, što,
na primjer, može slomiti vijke glave cilindara ili kućište
radilice. Ako vaš automobil nema mjerač temperature ulja, mjerač
tlaka ulja također može naznačiti kada je sigurno voziti brže.
Nakon petnaest minuta ulje je dovoljno rijetko i tada znate na
kojem mjeraču vaš motor uistinu očitava radnu temperaturu.
Dakle, krenite nakon paljenja motora (ne čekajte duže od 30
sekundi čak i u zimskim mjesecima), nema potreba de čekate da se
motor zagrije, ali ne pretjerujte s papučicom gasa. Vozite
umjereno i pričekajte neko vrijeme da se motor zagrije.