Novosti iz Hrvatskih autocesta

NADZOR PROMETA Na autoceste stiže više od 1000 novih specijalnih kamera

Sustav automatske detekcije incidenata upozoravat će i na zagušenje prometa, spora vozila, gubitak vidljivosti na autocesti

Vožnja u krivom smjeru, pješak ili zaustavljeno vozilo na
autocesti neke su od opasnosti u prometu na koje će najmoderniji
sustav automatske detekcije incidenata (AID) koji nabavljaju
Hrvatske autoceste za samo nekoliko sekundi alarmirati HAC-ove
djelatnike u centrima za nadzor i sigurnost prometa. HAC će u
sklopu projekta ‘Rekonstrukcija i novelacija sustava videonadzora
i sustava videodetekcije’ na autocestama pod njegovom nadležnošću
postaviti 1129 kamera.

Podaci i o razmaku

Naknadno će se postaviti dodatne kamere za tu svrhu i na
dionicama autoceste Rijeka – Zagreb i Rijeka – Rupa s obzirom na
to da je tvrtka ARZ pripojena HAC-u. Ukupna vrijednost te nabave
procijenjena je na 55 milijuna kuna. AID detektira incident i
generira alarm nekoliko sekundi nakon incidenta što omogućava
upozoravanje operatera kako bi se spriječio sekundarni incident.
AID pri incidentu pokreće zvučni alarm, automatski prikazuje
mjesto incidenta operateru i sve snima, a kamere pokrivaju
minimalno tri prometna traka i jedan zaustavni trak.

Osim već navedenih incidenata, AID upozorava na zagušenje
prometa, sporo vozilo te gubitak vidljivosti. U tunelu se oglasi
alarm kada se detektira gubitak vidljivosti kamera pojavom dima
zbog požara. Sustav može prikupljati i podatke o klasifikaciji
vozila, prosječnoj brzini, vremenu putovanja, razmaku vozila…
Nove kamere imat će motorizirani varifokalni objektiv, IC
reflektor, imat će mogućnost minimalno 25 sličica u sekundi…

HAC ima Središnji centar za nadzor i vođenje prometa na
autocestama koji povezuje sve regionalne centre za nadzor i
upravljanje prometom na autocestama (RCNUPAC). Centar Ivanja Reka
pokriva područje od 245 kilometara i ondje je planirano
postavljanje 208 kamera. Centar u Đakovu upravlja s 240 km
autocesta, a tamo će se postaviti 83 kamere. Iz Perušića se
upravlja sa 140 km autocesta koji će biti pokriveni s 50 novih
kamera. Područje upravljanja centra u Maslenici je 135 km, a
ondje je planirano 68 novih kamera. Centar Dugopolje upravlja sa
121 km autocesta, koje će biti pokrivene sa 65 kamera. Regionalni
centri za nadzor i upravljanje prometom u tunelima (RCNUP-T) su u
Maloj Kapeli, Brinju, Svetom Roku i Zagvozdu. Centar Mala Kapela
pokriva taj tunel dug 5,8 km, a u njega je planirana ugradnja 179
kamera. Centar Brinje pokriva uz istoimeni tunel i tunele Brezik,
Plasina i Grič ukupno duge 5,1 km, a u njima će biti 82 mrežne
kamere.

Moderan sustav za tunele

Centar u Svetom Roku osim tog tunela pokriva i tunele Ledenik i
Bristovac, ukupno je to 7,2 km tunela u koje će se ugraditi 201
kamera. Centar Zagvozd upravlja s 11,5 km tunela, i to Dubrave,
Konjsko, Zaranac, Bisko, Crna Brda, Stražina, Umac, Šubir, Mali
Prolog, Kobiljača i Puljani. U njima će biti 193 nove kamere.

HAC već ima funkcionalan, ali zastarjeli analogni sustav
videonadzora i automatske detekcije incidenata. Stoga moderan
sustav nabavlja i za tunele.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije