Svi zadovoljavaju europski standard UN-R 90, te su svi osim jednog proizvoda dobili ocjenu na testu dobar i bili su ravnopravni dijelovima originalnog proizvođača
Kada se mijenjaju kočione pločice i kočioni diskovi to je obično
skupo. Moraju li to uvijek biti originalni rezervni dijelovi? Ili
su prikladne i alternative opcije? Njemački autoklub (ADAC)
testirao je nekoliko proizvoda. Troškovi popravka, odnosno
zamjene idu od nekoliko stotina eura do nekoliko tisuća eura za
skupu sportsku egzotiku.
Neovlašteni lanci radionica mame povoljnim ponudama za popravak i
obećavaju ugradnju visokokvalitetnih proizvoda. Sve više
ovlaštenih serivisa nudi i promjene kočnica po povoljnim uvjetima
za automobile od pete godine starosti, kada uglavnom prestaje
servisiranje u ovlaštenim servisima. Pritom se ne instaliraju
origanalni dijelovi nego njihove zamjene.
Koliko su dobri zamjenski proizvodi? ADAC je na VW Golfu 7
testirao nekoliko sustava u komparaciji s originalnim dijelom.
Performanse kočenja i trošenje ispitivani s dva različita ciklusa
kočenja (s umjerenim i velikim naprezanjem), dok su se vozački
testovi s Golfom fokusirali na utjecaj različitih kočionih
sustava na ponašanje u vožnji. Isprobani su originalni proizvod
VW-a, dvije sportske kočnice Bremba i Zimmermanna, kočnica
iz ATE-a sa smanjenim trošenjem, kočnica marke Bosch
te cjenovno povoljna kočnica tvrtke Ridex.
Razlike u troškovima proizvoda su velike: dok VW za četiri diska
s pločicama naplaćuje 432 eura, a isti set dostupan je u Ridexu
za 100 eura. Uz to, naravno, idu troškovi instalacije. Svi
zadovoljavaju europski standard UN-R 90, te su svi osim jednog
proizvoda dobili ocjenu na testu dobar i bili su ravnopravni
dijelovima originalnog proizvođača (samo je Ridexova proizvod
dobio ocjenu niže). Dakle, dobra kvaliteta ne mora uvijek biti
skupa, piše portal revijahak.hr.
Udaljenost kočenja od 100 km/h razlikovala se samo u pola metra
kod pet proizvoda, a čak je i nešto slabiji Ridex kočio samo
metar duže. Jedini je problem kad se ova kočnica zagrijale, tada
je imala slabije peformanse od ostalih. Pobjednikom je na testu
proglašen proizvod ATE-a, koji je bio bolji i od VW-ovih kočnica.