Na Međunarodni dan borbe protiv rasne diskriminacije, djeca i tinejdžeri šalju razglednice nasumično odabranim osobama iz telefonskog imenika svoje lokalne zajednice.
I ove je godine Osnovna škola grofa Janka
Draškovića u Klenovniku jedina iz Varaždinske županije
koja zajedno s još 15 osnovnih i 9 srednjih škola u Hrvatskoj
sudjeluje na velikom međunarodnom Erasmus + projektu koji provodi
Centar za mirovne studije.
Uz Hrvatsku, u projektu sudjeluju učenici i učitelji iz drugih
europskih zemalja, poput Francuske,
Španjolske i Poljske.
Samo je 2017. godine u Francuskoj ovim projektom
razmijenjeno 127 000 razglednica čime je u društvu stvorena
jedinstvena veza temeljena na komunikaciji i osviještenosti o
društvenim problemima.
Projekt se temelji na vrlo jednostavnoj zamisli:
poruka u boci. Naime, 21. ožujka svake godine, na Međunarodni dan
borbe protiv rasne diskriminacije, djeca i tinejdžeri šalju
razglednice nasumično odabranim osobama iz telefonskog imenika
svoje lokalne zajednice.
Na svakoj od tih razglednica stoji fotografija i
poruka solidarnosti osmišljena na radionici pisanja s društvenom
tematikom koju su učenici s mentorima detaljno obradili.
– To je njihova jednostavna poruka odraslima o
tome kako bismo se trebali jedni prema drugima odnositi kako bi
svijet bio bolje mjesto življenja za sve nas bez obzira na spol,
nacionalnost, životnu dob i ostala životna opredjeljenja.
Primatelji razglednice se pozivaju na odgovor
putem odvojene kartice koja se šalje natrag u ured koordinacijske
organizacije, Centra za mirovne studije u Zagrebu – stoji u
priopćenju.
Organizacija odgovore prosljeđuje učeniku ili učenici koja je
poslala razglednicu. Fotografije su odabrane s ciljem podizanja
svijesti o različitostima u našem društvu između mladih i
primatelja razglednica.
Cilj je projekta potaknuti mlade na raspravu o različitosti,
diskriminaciji i razmišljanje o vlastitim predrasudama i
pogledima na izbjeglice, mlade, obitelj, siromaštvo, prava djece,
probleme žena, ekološke izazove, društveni
aktivizam, međugeneracijske odnose i mnoge druge teme.
Doista, suvremeni teoretičari kozmopolizma vjeruju da je
obrazovanje ključ kojim se mogu otključati vrata
globalne pravednosti. Obrazovanje u čijem je temelju sloboda,
suradnja i bratstvo najbolje je što mladima možemo pružiti.
– Na nastavnicima je velika odgovornost jer u Hrvatskoj nemamo
samostalne predmete koji mlade uče građanskoj odgovornosti,
hospitalitetu, suradnji i miru. Baš zato načelo solidarnosti
treba biti neizostavan dio cjelokupnog
obrazovnog procesa.Tek tako odgojit ćemo djecu koja će
znati biti dobri ljudi – oni koji prenose svjetlo solidarnosti i
tamo gdje naiđu na najveći mrak – stoji u priopćenju.
Voditelj projekta je učitelj povijesti, Željko
Martan, a stručna suradnica i jedna od predavačica na
projektu je učiteljica engleskog jezika, Anita
Husnjak. Dio je školskog preventivnog programa. U
projektu sudjeluje 40 učenika od 4. do 8. razreda.