Čini se da učenicima najbolje idu jezici - engleski i njemački.
Znanje hrvatskog jezika im je za trojku, engleskog za vrlo
dobar, njemačkog za odličan – tako bi se dali sumirati
rezultati nacionalnih ispita provedenih među učenicima osmih
razreda osnovnih škola Hrvatske.
Riječ je o ispitima koji su obuhvatili cijelu jednu generaciju
koji ne ulaze u ocjenu, niti prosjek, a koji su najbolja slika
stvarnog znanja – onog koji se ne podudara sa zaključenim
ocjenama osmaša.
Nacionalnim ispitima pristupilo je 40.195 učenika osmih razreda
od kojih je, kazao je Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog
centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, od kojih je 50 do 70
posto njih ispite koje su pisali ispunilo na osnovnoj ili
srednjoj razini znanja.
Tako je samo šest posto učenika osmih razreda ispit iz
hrvatskog jezika napisalo za odličan, a 2,4 posto od ukupnog
broja učenika ispod je osnovne razine znanja u znanju materinjeg
jezika. Iz matematike je pak u cijeloj generaciji osmaša njih tek
4,9 posto ispit riješilo za odličan, a većina učenika generacije
matematiku je riješilo za dovoljan. Očekivano su tako učenici
najbolji u engleskom a najlošiji pak u fizici – na tome ispitu
ispod razine znanja je svaki osmi učenik.
U cijeloj generaciji fiziku je tek 3,3 posto učenika napisalo za
odličan. Nisu bolji rezultati ni u biologiji ni kemiji. Biologiju
je ova generacija osmaša njih čak 60,7 posto riješilo za
dvojku, dakle osnovnu razinu znanja, a odličan je na tome
predmetu dobilo tek 0,4 posto učenika.
Čak i geografiju i povijest većina učenika ove generacije zna za
ocjenu dovoljan. Naime 45,1 posto njih geografiju je riješilo na
osnovnoj razini, a 22,7 posto osmaša nema ni osnovnu razinu
znanja kada je riječ o povijesti.
– Distribucija ocjena u osnovnim predmetima, hrvatskom,
matematici i stranim jezicima je očekivana i ne odstupa od
lanjskih rezultata. Što se tiče fizike i drugih lošije napisanih
ispita, započinjemo s temeljitom analizom kako bismo
ustanovili u čemu su najviše učenici griješili. Ovo
su skupni rezultati za škole, a osobne rezultate svi će
učenici dobiti upisane u e-dnevnik predzadnjeg dana nastave, 21.
lipnja. Uz bodove ispita, dobit će i postotak riješenosti.
Ravnatelji će dobiti rezultate za pojedini razred, pa će moći
usporediti ove rezultate s prošlogodišnjima, ali i analizirati
što bi trebalo mijenjati – kazao je Vinko Filipović.