Govori se o nekom turbo-rotoru, ali to nisu točne informacije. Evo kako je zamišljen ovaj projekt…
Novi kružni prometni tok Grad Varaždin gradit će na raskrižju Gospodarske i Zagrebačke ulice, podno nadvožnjaka koji na tome mjestu prelazi preko željezničke pruge te odmah do postojećeg rotora izgrađenog nedavno kod novog Kauflanda. Projekt je to najavljen još u vrijeme bivše vlasti, no tada nije realiziran. Dosad je napravljeno idejno rješenje i izdana je lokacijska dozvola, a na redu je – izvlaštenje zemljišta.
Naime, kako smo doznali u Gradu, dio projekta ulazi u privatne parcele. Kako vlasnici nisu bili voljni to prodati Gradu, mora se provesti izvlaštenje.
– Radi se o jednoj manjoj površini koju je potrebno otkupiti od vlasnika i pretvoriti je u javni prostor kako bi se rotor realizirao onako kako je zamišljen – rekao nam je zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.
Žalbe građana odbačene
Tumači kako su se vlasnici susjednih parcela žalili na lokacijsku dozvolu, no nadležna tijela te su žalbe odbacile pa izvlaštenje može krenuti.
– Grad će procijeniti to zemljište i vlasnicima će biti isplaćena realna cijena – najavljuje idući korak Marković.
Žalili se Županiji
Građani koji su nezadovoljni takvim rješenjem jučer su artikulirali svoj stav na sjednici Savjeta za sigurnost prometa na cestama, ali ne Grada Varaždina, nego Varaždinske županije. Tamo je problem iznio građanin Zlatko Siročić.
– Dokumentacija je napravljena tako da to nije normalni kružni tok, nego tzv. turbo rotor, koji ima dvije prometne trake! Zauzima dva puta više prostora nego normalni rotor. Praktički se time dolazi pred naše kuće. Onemogućuje nam se izlazak iz dvorišta. Tu su i buka, galama i ostalo – nabrojao je Siročić što muči nezadovoljnike.
Ne turbo-rotor, nego…
No zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković napominje da se tamo neće graditi turbo-rotor, nego kružni tok s dodatnim izlaznim trakama. Otprilike onako kako je to napravljeno na rotoru kod Bauhausa.
– Cilj da je što manje prometa ulazi u rotor. Oni koji na raskrižju skreću desno, ne bi ulazili u rotor, već idu tim smjerom preko te dodatne trake. To je jako bitno radi rasterećenja prometa – tumači idejno rješenje Marković.
Projekt ide dalje
Siročić je napomenuo da su gradske službe prihvatile primjedbe nezadovoljnih građana te da im je rečeno da će se projekt korigirati. No Marković kaže da to nije točno, projekt ide dalje onako kako je zamišljen.
– Upravo zbog tih dodatnih traka, koje će ubrzati i olakšati promet, treba napraviti izvlaštenje dijela zemljišta privatnih vlasnika – kaže Marković, dakle sve ostaje kako je i bilo. S jedne strane, kod tamošnje autokuće, dodaje Marković, potrebno je uzeti 56 kvadrata, s druge strane čak i manje. To je moguće napraviti ako je riječ o javnom interesu, napominje zamjenik gradonačelnika.
‘Potpis’ Stričaka i Čehoka
– Svima koji se voze tim dijelom grada, kao i onima koji s te strane dolaze u grad, jasno je da postojeće prometno rješenje nije zadovoljavajuće i da se to mora riješiti – zaključuje Marković. A raspravu o tome na sjednici Savjeta za sigurnost prometa na cestama Varaždinske županije tumači kao – pokušaj pritiska na Grad. I to, kako kaže, s ‘jasnim potpisom’ župana Anđelka Stričaka i bivšeg gradonačelnika Ivana Čehoka.