Cilj je bio osnaživanje srednjoškolskih nastavnika u podučavanju objektno orijentiranog programiranja
Na Sveučilištu u Zagrebu Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu uspješno je održan završni multiplicirajući događaj projekta OOP4FUN, usmjerenog na osnaživanje srednjoškolskih nastavnika u poučavanju objektno orijentiranog programiranja (OOP). Cilj projekta OOP4FUN bio je izrada kurikuluma i nastavnih materijala za novi fakultativni predmet koji bi učenicima približio objektno orijentirano programiranje na zabavan način, to jest kroz razvoj igara te tako bolje pripremio učenike za studiranje na studijima u STEM području.
Na završnom događaju predstavljen je pregled aktualnih metoda i inovacija u nastavi programiranja, priručnik za nastavnike kao i novi kurikulum i nastavni materijali novog fakultativnog predmeta, namijenjeni sadašnjim i budućim učiteljima, koje je pripremio međunarodni projektni tim sastavljen od znanstvenika i stručnjaka sa sveučilišta i srednjih škola iz Slovačke, Češke, Njemačke, Srbije i Hrvatske.
Važnost projektne aktivnosti
Ravnateljica SŠ Ivanec mr. sc. Lidija Kozina prezentirala je ciljeve projekta, profesor Davor Fodrek, dipl. inf. iz SŠ Ivanec govorio je o analizi trenutnog stanja i nedostataka u nastavi programiranja te prijedlogu novog kurikuluma za akreditaciju, izv. prof. dr. sc. Dijana Plantak Vukovac i izv. prof. dr. sc. Goran Hajdin s FOI-ja predstavili su dizajn učenja s novom idejom poučavanja, asistentica Lea Masnec, mag. inf. predstavila je novi kurikulum, voditelj projekta na FOI-ju izv. prof. dr. sc. Zlatko Stapić predstavio priručnik za učitelje i platformu za e-učenje, a dekanica FOI-ja prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, te voditeljica Županijskog stručnog vijeća učitelja informatike Vesna Novosel-Martinić, prof. istaknule su važnost projektne aktivnosti za širu obrazovnu zajednicu.
Na današnjem događaju, uz prezentaciju projektnih rezultata, Davor Fodrek, dipl. inf. i doc. dr. sc. Marko Mijač održali su i radionicu u integriranom razvojnom okruženju Greenfoot, a održana je i diskusija o primjeni inovativnih metoda i alata u nastavi programiranja, s posebnim naglaskom na upotrebu agilnih metoda i alata te na unapređenje komunikacije i suradnje u timovima.
Ovaj projekt ukupne vrijednosti 283.228 € predstavlja važan korak u unapređenju nastavnih metoda i osnaživanju srednjoškolskih profesora, što će dugoročno pridonijeti boljoj pripremi učenika za buduće izazove u STEM područjima.
Projekt se provodi u okviru programa Erasmus+ KA220-SCH i traje 32 mjeseca, od siječnja 2022. do rujna 2024. godine.
O projektu
Glavni projektni rezultati uključuju:
- Analiza trenutnog stanja i utvrđivanje nedostataka u nastavi programiranja – ovaj rezultat pruža uvid u postojeće izazove u nastavi programiranja i predlaže poboljšanja.
- Dizajn učenja s novom idejom poučavanja programiranja – razvijen je inovativan pristup poučavanju, koji stavlja naglasak na primjenu objektno orijentiranog programiranja kroz razvoj igara.
- Izrada novog nastavnog plana i programa – kreiran je novi kurikulum za nastavu programiranja u srednjim školama, prilagođen potrebama modernog obrazovanja.
- Materijali za nastavnike – razvijeni su edukativni materijali, uključujući udžbenike i online sadržaje, kao i platforma za e-učenje, namijenjena sadašnjim i budućim nastavnicima.
- Prijedlog novog srednjoškolskog kurikuluma za akreditaciju – predložene su promjene u nastavnom planu i programu koje su poslane nadležnim akreditacijskim tijelima.
Partneri u projektu:
- Sveučilišta: University Of Žilina (Slovačka), University Of Pardubice (Češka), University Of Applied Sciences Dresden (Njemačka), University of Belgrade (Srbija), University of Zagreb (Hrvatska).
- Srednje škole: Obchodná Akadémia Považská Bystrica (Slovačka), Gymnazium Pardubice (Češka), Gymnasium Dresden-Plauen (Njemačka), Gimnazija Ivanjica (Srbija), Srednja škola Ivanec (Hrvatska).