Prisluškivanje

Spomenete nešto i odmah iskoči reklama: Procurilo kako nas točno prisluškuju

Evo o čemu se radi...

Iako su mnogi dugo sumnjali u to, sada dostupni dokazi ukazuju na to da naši mobilni uređaji doista mogu prisluškivati naše razgovore.

Jedan od marketinških partnera Facebooka detaljno je objasnio kako tvrtka koristi ove razgovore za stvaranje ciljano usmjerenih oglasa, piše Daily Mail, prenosi Net.hr.

Cox Media Group (CMG) navodi da njihov softver ‘Active-Listening’ koristi naprednu umjetnu inteligenciju za prikupljanje i analizu ‘podataka o namjerama u stvarnom vremenu’ na temelju onoga što korisnici izgovaraju putem telefona, laptopa ili drugih uređaja s mikrofonom.

Prema njihovim tvrdnjama, oglašivači mogu spojiti prikupljene glasovne podatke s informacijama o ponašanju korisnika kako bi precizno ciljali određene kupce. Meta, matična tvrtka Facebooka, potvrdila je da provodi istragu protiv CMG-ja zbog mogućeg kršenja uvjeta korištenja usluga. S druge strane, Amazon je izjavio da njihov marketinški odjel nikada nije imao suradnju s CMG-jem niti planira takvu suradnju u budućnosti.

U prezentaciji je detaljno prikazano šest koraka pomoću kojih CMG-jev softver prikuplja glasovne podatke korisnika s bilo kojeg uređaja koji ima mikrofon, uključujući pametne telefone i prijenosna računala. Još uvijek nije jasno je li ‘Active-Listening’ softver uvijek aktivan ili se aktivira samo u određenim trenucima, primjerice kada je mikrofon telefona uključen tijekom poziva. Oglašivači koriste te informacije kako bi ciljali ‘potrošače u procesu kupnje’, odnosno ljude koji ozbiljno razmišljaju o kupovini određenog proizvoda ili usluge.

Ako vaši glasovni podaci ili podaci o ponašanju ukazuju na interes za određeni proizvod, moguće je da ćete početi primjećivati više oglasa za taj artikl. Na primjer, razgovor o Toyotinim automobilima ili njihovo pretraživanje na internetu moglo bi rezultirati time da vam se počnu prikazivati oglasi za najnovije modele tih vozila. Nakon što je tehnologija aktivirana, ona automatski analizira promet na vašoj stranici i ponašanje kupaca, što omogućuje kontinuirano ciljanje odgovarajuće publike, prema njihovim tvrdnjama.

Dakle, ako ste primijetili da se oglasi za određeni proizvod sve češće pojavljuju nakon što ste o njemu razgovarali s prijateljem ili ga pretraživali na internetu, ovo bi mogao biti razlog za to. Korisnici pametnih uređaja već dugo sumnjaju da njihovi telefoni ili tableti možda prisluškuju njihove razgovore. Međutim, većina tehnoloških kompanija ustrajno odbacuje ove optužbe.

“Razumijemo da ponekad oglasi mogu izgledati toliko precizno da se čini kao da slušamo vaše razgovore preko mikrofona, ali ne radimo to”, stoji u izjavi Metinog centra za privatnost na internetu.

Ovo curenje informacija samo je najnoviji u nizu izvještaja koji sugeriraju da vas telefoni možda zaista prisluškuju i da platforme poput Facebooka potencijalno zarađuju na temelju onoga što govorite.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Najnovije