povijesni štikleci

Pruga je nekad spajala Opeku i Varaždin, gradnju je inicirao grof Marko Bombelles

Godine 1937. godine prestala je s radom.

8.9.1951. Umro je Stjepan Srkulj, znanstvenik, povjesničar, političar. Pisao je udžbenike iz povijesti, autor je studija “Izvori za hrvatsku povijest”, “hrvatska povijest u 19 karata”. Godine 1917. izabran je za zagrebačkog gradonačelnika i tu je dužnost obnašao do 1919. a zatim od 1928. do 1932. godine. Stjepan Srkulj rođen je u Varaždinu 1869. godine.

~~~

Početkom 20. stoljeća na poticaj viničkog veleposjednika grofa Marka Bombellesa izrađen je projekat za gradnju željezničke pruge od Varaždina preko Vinice do Ormoža. Nakon smrti oca Marka 1912. godine, poslove oko gradnje preuzeo je njegov sin grof Josip Bombelles koji je uspio da se nakon završetka Prvog svjetskog rata 1918. godine počne graditi uskotračna pruga od Opeke do Varaždina. Sagrađena pruga bila je duga 17,5 kilometara, početna stanica bila je u Opeki, a u Varaždinu je kolodvor bio kod vojarne u Dravskoj ulici. Prugom su se prevozili poljoprivredni proizvodi s Bombellesovog veleposjeda, šljunak i kamen viničkih kamenoloma, ugljen iz ugljenokopa Ladanja Donjeg. Ta privatna pruga grofa Bombellesa naišla je na velike teškoće u korištenju i održavanju pa je 1937. godine prestala radom. Dvije godine kasnije pruga je demontirana i sa svim inventarom otpremljena u bosanske ugljenokope Kreku i Ugljenik. Kao uspomena na tu prugu u Varaždinu je ostao Bombellesov nasip na kojem je bila uskotračna pruga i koji je štitio grad od poplava.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Najnovije