U Koki kažu da će tehnološki to biti najmodernija valionica u Europi, i treća takva u svijetu.
Tvrtka Koka danas je predstavila svoju novu investiciju, izgradnju i opremanje nove valionice, za koju predsjednik Uprave Stjepan Sabljak kaže da će biti najmodernija u Europi. Valionica se gradi uz postojeću, na glavnoj prometnici uz Motičnjak, na izlazu iz grada prema Ludbregu. Vrijednost investicije je 20 milijuna eura, a Koka je financira isključivo vlastitim sredstvima. Maksimalni godišnji kapacitet valionice bit će 45 milijuna pilića.
“Riječ je o najnovijoj svjetskoj tehnologiji. Ova Kokina valionica bit će treće mjesto u svijetu gdje je ona instalirana. Jedan pogon je u Sjevernoj Americi, drugi je u Indiji”, iznio je zanimljivost Sabljak.
‘Nadamo se snažnijoj podršci’
Iznio je i nezadovoljstvo javnim politikama koji ne podržavaju ovakve investicije.
“Ovaj projekt u potpunosti smo samostalno financirali te se nadamo kako će u vremenu pred nama i domaća peradarska industrija dobiti snažniju podršku hrvatskih institucija, posebice obzirom se radi o industriji koja je od strateške važnosti za našu zemlju”, rekao je Sabljak.
Početak rada za godinu dana
O poslovanju Vindije općenito govorio je predsjednik Uprave te tvrtke Nenad Klepač, Stjepan Sabljak usmjerio se na poslovanje Koke, dok je direktor investicija Neven Habunek iznio više tehničkih detalja o samoj valionici. Sva trojica istaknuli su važnost ovog projekta za jačanje domaćih kapaciteta proizvodnje peradi.
Projekt je trenutno u intenzivnoj fazi građevinskih radova. Površina objekta bit će veća od 7.000 četvornih metara, od čega 5.000 čini proizvodni dio. Gradnja je započela u srpnju, idućeg lipnja predviđen je završetak izgradnje, a potpuna funkcionalnost i početak rada valionice planiran je za rujan 2025. godine.
Nova zapošljavanja?
Upitan za nova zapošljavanja, Sabljak kaže: “Bit će preslagivanja unutar Koke, kako bi se osigurala struktura djelatnika koja je potrebna za jedan ovakav sofisticirani posao.”
Nova valionica, rečeno je, u potpunosti je usklađena s ciljevima zelene tranzicije Europske unije. Doprinosi smanjenju emisija stakleničkih plinova, optimizaciji energetskih resursa i minimiziranju negativnih utjecaja na okoliš, kažu u Koki.
Što sa starom valionicom?
A što će biti s postojećom valionicom, koja je jednakog kapaciteta kao i nova? Hoće li ona nastaviti s radom?
“Prema potrebi, vidjet ćemo. Idemo se okrenuti sad ovoj investiciji, nju treba završiti”, neodređeno je zaključio predsjednik Uprave Koke.