Modul je posvećen temi 'STEAM u ranoj i predškolskoj dobi'.
Dana 28. svibnja 2025. u Dječjem vrtiću Bajka održan je četvrti modul Stručno-razvojnog centra za rad s darovitom djecom Varaždinske županije, posvećen temi STEAM u ranoj i predškolskoj dobi. Modul je okupio odgojitelje, stručne suradnike i ravnatelje koji su kroz predavanja i radionice istraživali načine kako poticati dječju znatiželju, mišljenje i kreativnost kroz suvremeni STEAM pristup.
STEAM edukatori iz vrtića Bajka prikazali su kako misaone alate, znanstvenu metodu i interdisciplinarne sadržaje povezati u cjelovito i smisleno iskustvo učenja. Posebno je naglašeno da je STEAM daleko više od same tehnologije – ona u ovom pristupu nije cilj, već alat za razvoj kritičkog mišljenja, kreativnog izražavanja i rješavanja problema.
Sudionici su se upoznali s nizom aktivnosti koje uključuju znanost, inženjerstvo, umjetnost, matematiku i edukativnu robotiku, a koje se svakodnevno provode u redovitim i posebnim programima vrtića Bajka.
„Djeca su po prirodi mali znanstvenici. Njihova znatiželja, pitanja poput ‘Zašto voda nestane iz lokve?’ ili ‘Zašto balon leti?’ zapravo su temelji znanstvenog mišljenja“, istaknula je ravnateljica Bajke, Biljana Stanković, mag.psych., međunarodni STEAM edukator i specijalist za rad s darovitima. „Zato je važno da ih već u najranijoj dobi izlažemo znanstvenoj metodi – da promatraju, postavljaju hipoteze, eksperimentiraju i izvode zaključke – jer time ne samo da razvijamo kritičko mišljenje, već im dajemo alat za razumijevanje svijeta oko sebe.“
U fokusu modula bile su metode kao što su znanstvena metoda, Bloomova taksonomija znanja, PBL (učenje kroz autentično rješavanje problema) i trening kreativnog mišljenja – sve tehnike koje omogućuju dubinsko razumijevanje i razvoj viših razina mišljenja kod djece. Kroz praktični dio modula, sudionici su sudjelovali u STEAM izazovima i sami iskusili trening divergentnog mišljenja.
„STEAM je novi način razmišljanja“, naglasila je predavačica Martina Kazić, odgojitelj mentor i STEAM edukator. „Kada dijete gradi most, mjeri duljinu, promatra kako voda kaplje ili istražuje kako svjetlost prolazi kroz staklo – ono se već bavi fizikom, biologijom i matematikom. Naša je zadaća da to prepoznamo i podržimo.“
Poseban naglasak stavljen je na razumijevanje tehnologije kao integriranog sredstva – ne svrhe. Od jednostavnih strojeva do digitalnih alata i edukativne robotike, tehnologija se u STEAM aktivnostima u Bajci, koristi funkcionalno i smisleno – za istraživanje, stvaranje i povezivanje znanja. Sudionici su imali priliku isprobati digitalnu didaktiku i alate koji se svakodnevno koriste u programima vrtića.
„Robotika u vrtiću je alat kroz koji djeca testiraju ideje, analiziraju posljedice i razvijaju logiku“, istaknula je predavačica Andrea Dreven, mag.praesc.educ., STEAM edukatorica. „Robotika nije odvojena aktivnost, već sredstvo kroz koje se obrađuju važne teme i znanstveni koncepti. Djeca pritom ne uče samo kako nešto radi – već zašto i kako to mogu primijeniti u svakodnevnom životu.“
Sudionici su modul ocijenili iznimno korisnim, ističući kako im je ponudio konkretna znanja, ali i otvorio prostor za promišljanje o novim pristupima i poticanju dječje znatiželje u vrtićkoj svakodnevici. Dječji vrtić Bajka ponosan je što svojim doprinosom u okviru Stručno razvojnog centra Varaždinske županije može utjecati na razvoj kvalitetnijih odgojno-obrazovnih praksi za darovitu djecu u vrtićima.





































