Prvi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz, koji su Končar – Električna vozila isporučila HŽ Putničkom prijevozu, u ponedjeljak je pušten u redovni promet, na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Varaždin, piše Poslovni.hr.
Maksimalna brzina vlaka je 120 kilometara na sat, ima 167 sjedećih i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je sa četiri para dvokrilnih ulaznih vrata, dvjema rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a cijeli putnički prostor je pod videonadzorom.
Vozit će na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto, na kojoj se, po podacima HŽ Putničkog prijevoza, godišnje preveze oko dva milijuna putnika.
Posao vrijedan 1,63 milijarde kuna
Tvrtka Končar – Električna vozila za HŽ Putnički prijevoz proizvodi 32 elektromotorna vlaka – 16 za gradsko-prigradski i 16 za regionalni prijevoz te 12 dizel-električnih motornih vlakova.
Ukupna vrijednost toga posla je 1,63 milijarde kuna. Do sada je isporučeno 10 elektromotornih vlakova za regionalni i 8 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz. Do početka ožujka u planu je isporuka još dvaju gradsko-prigradskih vlakova.
Na prvoj redovnoj vožnji novog vlaka bili su ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković, kao i čelnici HŽ Putničkog prometa i Končara Dražen Ratković i Darinko Bago.
Restrukturiranje
Ministar Butković izjavio je da je novi vlak velika stvar za HŽ Putnički prijevoz i putnike koji će se njime voziti.
Na pitanje kako kani unaprijediti poslovanje Hrvatskih željeznica, upozorio je da padaju broj putnika i količina tereta prevezenih željeznicom, ali i da će veliki infrastrukturni projekti biti uglavnom u željeznici.
Po njegovim riječima, u sektoru prometa ove godine na naplatu stiže 1,1 milijarda eura, a do 2020. 5,5 milijarda eura i to najviše u sektoru cesta.
– Snažno restrukturiranje u svim cestarskim tvrtkama i u željeznici bit će naš prioritet – rekao je Butković za Poslovni.hr