Varaždinske Toplice od danas imaju još jedan detalj koji zaokružuje turističku ponudu tog grada. Naime, povodom 22. obljetnica osnutka Turističke zajednice Grada Varaždinskih Toplica taj je datum proslavljen prigodnom promocijom i degustacijom ‘Topličke kupališne torte’.
U hotelu ‘Minerva’ promovirana je ‘Toplička kupališna torta’ izrađena prema recepturi iz 19. stoljeća koja je po kvaliteti okusa torte, ali i nekadašnjem načinu njenog posluživanja, podsjetila kako se to radilo nekada u jednom od važnijih srednjoeuropskih kupališta. Inače, u prikupljanju recepata, a prema kojem je spravljena torta, pomogla je Božena Filipan.
– Namjera je bila da Turistička zajednica grada Varaždinskih Toplica promocijom ove torte i glazbenom kompozicijom prisjeti posjetitelje i turiste na zlatno doba Varaždinskih Toplica kada su one bile jedno od najvažnijih srednjoeuropskih kupališta – izjavio je Karlo Ivanek iz Turističke zajednice.
Podizanje turističke razine
Na promociju ‘Topličke kupališne torte’, novog ‘detalja’ u sklopu cjelokupne turističke ponude Varaždinskih Toplica, stigla je i gradonačelnica Goranka Štefanić.
Tom je prilikom naglasila da je današnji događaj samo dio brojnih aktivnosti i napora koje grad Varaždinske Toplice i Turistička zajednica, ali i brojne udruge i privatni poslovni subjekti, ulažu kako bi turističku ponudu digli na još jedan viši nivo.
– Promocija ‘Topličke kupališne torte’ ima posebno mjesto jer sa sobom nosi sjećanja nekadašnjeg sjaja i važnosti koje su Varaždinske Toplice imale kada govorimo o kupališnom turizmu srednje Europe. Današnja promocija ‘kupališne torte’ vraća nas u neka prošla vremena, ali je ujedno i simbol puta kojim Varaždinske Toplice žele i ići će u narednom razdoblju. Veliki planovi koje imamo na tom području, zainteresirani investitori i već sada konkretni planovi ulaganja u daljnji razvoj turizma Varaždinskih Toplica dokaz su toga – kazala je gradonačelnica Štefanić.
Novi brend
Ujedno je podsjetila na projekt gradnje novog hotela tvrtke Bernarda koji potvrđuje interese za ulaganjem na području grada.
Inače, ‘Toplička kupališna torta’ nije poslužila samo svrsi današnjeg obilježavanja godišnjice Turističke zajednice.
Naime, ‘novi/stari’ brand Varaždinskih Toplica trebao bi se naći u ponudi i hotela Minerva i slastičarnica.
Gradonačelnica Štefanić naglasila je da ako Beč može imati svoju ‘Sacher tortu’ da i Varaždinske Toplice kao autentičan proizvod i suvenir mogu gostima ponuditi ‘Topličku kupališnu tortu’.
U ime hotela Minerva Damir Mihalić istaknuo je da kuhari tog hotela već godinama osvajaju nagrade na kuharskim natjecanjima i da je ‘Toplička kupališna tora’ autentičan i tradicionalan dodatak bogatoj gastronomskoj ponudi hotela.
22 godine postojanja Turističke zajednice
Direktorica Turističke zajednice Varaždinske županije Elizabeta Dolenec čestitala je na 22 godine postojanja TZ-a Varaždinskih Toplica uz poruku da je promocija ‘Topličke kupališne torte’ idealan način ulaska u novih dvadesetak godina.
– Ova je jedna autentična i samim time zanimljiva priča. Hrana je svakako bitan element zbog koji turisti dolaze na neku turističku destinaciju. Priča oko ‘Topličke kupališne torte’ svakako će biti još jedan argument u turističkoj ponudi Varaždinski Toplica – rekla je Dolenec.
Povijesno ozračje promocije ‘Topličke kupališne torte’ upotpunili su i zvukovi kompozicije za klavir u stilu francuske polke iz oko 1870. godine ‘Erinnerung an Warasdin Teplic’ (Sjećanje na Varaždinske Toplice) autora Josefa Vanjeka.