Relacija Varaždin-Zagreb jedna je od najjačih putničkih
veza u državi. Ako ste česti putnik na njoj, onda pretpostavljam
da koristite i internet servise za dijeljenje automobila, gdje
možete jako dobro profitirati pošto je neka okvirna cijena
pristupačnih trideset kuna, no, ponekad se auti brzo pune i vi
ste primorani sjesti u autobus našeg lokalnog
prijevoznika.
Pretpostavljam da niste dovoljno ludi da idete vlakom čitava dva
i pol sata pa ste kao alternativu izabrali bus, koji ide svakih
pola sata i košta nevjerojatnih osamdeset kuna.
Pošto često putujem, nekakvom analizom došao sam do rezultata da
ja AP Varaždin najskuplji prijevoznik i apsolutni rekorder u
naplati karata.
Plativši osamdeset kuna do Zagreba, a samo trideset osam kuna do
Pule, osjećam se prilično nasamareno i izdano, pogotovo jer znam
da Županija financira prijevoz srednjoškolaca pa se za njihove
prihode ne brine tržište već država.
Također, znam prijatelje koji su putovali za pišljivih pedeset
kuna od Zagreba do Splita, a sve to zato da autobus ne ide
prazan, tj. da ostvaruje dobit potrebnu za isplatu plaća
zaposlenicima.
Da bi situacija postala smješnija, let avionom iz Pule do Zagreba
mrvicu je skuplji, a traje pola sata i još te stjuardesa počasti
čašom vode.
U pet zadnjih putovanja, u busu nije bilo više od osam ljudi, što
bi me dovelo u zabludu da ne znam kako je njima garantirana
zarada prijevozom učenika, gdje isti status imaju dijete
samohrane majke i klinac kojemu otac radi deset godina u
Njemačkoj, a sve to iz proračuna koji pune isti oni koje se
bezočno guli na više strana.
Bilo bi glupo ne spomenuti da neke relacije njihovi busevi
odrađuju po trinaest sati, što putnike dovodi do stanja pred
živčani slom, a moram reći da u praznom busu za Zagreb nekad
moraš platiti i kartu za ruksak, jer drugi šofer stoji kod
srednjih vrata i refleksno ti uzima torbu i ispisuje račun.
Odgovornima ovu kritiku upućujem dobronamjerno i u nadi da će
staviti karte na četrdeset kuna, što bi im prihode iz te relacije
povećalo minimalno deset posto, a ako im je pak svejedno, desit
će im se isto što i taksistima koji su nestali s autobusne
dolaskom konkurencije. U tom slučaju nastavite guliti putnike pa
se možete preimenovati u ‘Guliverova putovanja’.