Prezentacija u trajanju od 30 sekundi

Dakle, imate poslovni plan, ciljeve, opremu, napravili ste kešflou, znate što ćete nabavljati, kako ćete prodavati… Na pravom ste putu da postanete poduzetnik.

Vrijeme je za malo više priče o prodaji! Za početak, razmislite tko su vaši kupci. Stavite na papir čime se bave, kakva im je platežna moć, gdje se kreću, što čitaju ili ne čitaju, što slušaju ili ne slušaju. Važno je znati tko su vam kupci, tako da lakše možete locirati mjesto zajedničkog susreta. Jesu li to društvene mreže, varaždinski plac ili Varazdinski.hr?

Ljudi često potpuno zanemare najvažniji sastojak, a to je upravo postupak prodaje. To je isto kao da u klipiće ne stavite brašno. Znaju mijesiti, raditi, proizvoditi, ali uopće se nisu zapitali kako će raditi prodaju, tko će je raditi, prema kome će usmjeriti svoja prodajna nastojanja i kako će doći do svojih korisnika, kupaca. Prvi korak sam već spomenula, dakle identificirali ste svoje kupce.

Vaši kupci puno toga kupuju, posvuda se kreću, imaju ograničenu platežnu moć i za njihovu plaću konkurira jako puno ponuditelja. Ako ste mislili da vašem proizvodu/usluzi konkuriraju samo slični ili isti proizvodi, niste u pravu.

Vašem proizvodu, odnosno za ograničeni budžet vašeg kupca, natječe se puno toga. Razmislite da li čokoladici na blagajni konkuriraju žvakaće? Da. Dakle 4,00 kune možete potrošiti na čokoladicu ili na žvakaće gume i tu odluku donosite u dvije sekunde koliko ste bacili pogled na njih na blagajni, a ta dva proizvoda imaju potpuno drugačiji učinak. Jedan prlja zube, a drugi ih čisti.

Da li veš mašina konkurira automobilskim gumama? Da. Kako? Jednostavno. Ako vam je veš mašina otkazala poslušnost, morate ju popraviti i kupiti novu ili ćete okolo hodati prljavi. Kad kupite novu veš mašinu vjerojatno ovaj mjesec više ne planirate kupnju novih guma za auto.

Dakle, da bi vi svoj proizvod ispromovirali, onda morate dobro istaknuti koje su prednosti tog proizvoda. Po čemu je vaša usluga bolja i zašto bi netko kupio upravo od vas. Tržište prvo mora saznati da uopće postojite, odnosno da postoji vaš posao.

Čim otvorite firmu ili obrt, pričajte s prijateljima, poznanicima, susjedima i recite im čime se bavite. Vrlo je važno da ono što imate za reći o svom poslu bude kratko i jasno. Najčešće su ta pitanja, onako u prolazu: a čime se ti sad baviš?

Ponekad i ne slušaju odgovor, ali još je gore, ako slušaju, a ne razumiju što pričate. Kad će ih netko kasnije pitati čim se bavite, a niste bili razumljivi, njihov odgovor će izgledati ovako: “Nekšnu firmu je otprl. Rekel mi je, al nebrem ti reči kaj točno.”

Pa da vi ne bi na kraju ovako ispali, pripremite si kratku prezentaciju sebe i svoje firme. Vidim vaš zbunjen izraz lica. Prezentaciju? Da. Prezentaciju od 30 sekundi. Unutar 30 sekundi morate reći čime se bavite, kako vam se tvrtka zove, koje su vam prednosti i kako vas se može kontaktirati.

Budite kratki, jasni, razumljivi. To znači da vas suprotna strana može razumjeti. Nemojte pričati na kineskom, pričajte na jeziku vašeg sugovornika. Važno je da shvatite da su i ovakvi kratki razgovori u prolazu jedan korak prema uspješnoj prodaji.

Idući tjedan više o prodaji, jer prodaja je svuda oko nas, kao i brašno kad ga bacite u zrak, rasprši se posvuda.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije