TEŠKOĆE UČENJA Stručni skup u V. Toplicama okupio brojne vrhunske stručnjake

Više od 200 učitelja i stručnih suradnika iz škola iz svih dijelova Varaždinske županije sudjelovalo je danas, 2. ožujka, u hotelu Minerva u Varaždinskim Toplicama na prvom stručnom skupu o specifičnim teškoćama učenja, među kojima su najčešće teškoće u čitanju, pisanju i računanju.

Stručni skup pod nazivom ‘Kako pomoći učenicima sa specifičnim teškoćama učenja? Izazovi dijagnostike, terapije i školske potpore’ organizirala je Varaždinska županija s Centrom za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Poliklinikom za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, a pod pokroviteljstvom Agencije za odgoj i obrazovanje.

– To što radite je od izuzetnog značaja za djecu, njihove roditelje i društvo u cjelini, što cijenimo, prepoznajemo i u potpunosti podržavamo. Želim vam dobar rad i puno novih spoznaja – istaknuo je župan Varaždinske županije Radimir Čačić, koji je otvorio stručni skup.

Njegov zamjenik Tomislav Paljak je napomenuo da obrazovni sustav često nije jasno određen prema učenicima koji imaju teškoće s čitanjem, pisanjem ili računanjem.

– Želimo skrenuti pozornost na djecu koja imaju specifične teškoće učenja, jer se s njima ne radi sustavno. Iako se često radi o natprosječno inteligentnoj djeci, događa se da se njihove teškoće ne prepoznaju na vrijeme, pa se na vrijeme ne reagira. Kad iz osnovnih škola dođu u srednje škole, problem ne nestaje, pa se otvara pitanje kako napraviti materijale, kako im olakšati učenje, kako posložiti testove znanja – rekao je zamjenik župana Tomislav Paljak, inicijator skupa, koji je naveo da ga je na to motivirala majka dvoje djece koja imaju disleksiju, a i dugogodišnje iskustvo rada u odgoju i obrazovanju.

Zahvalio je Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Poliklinici SUVAG što su bili suorganizatori stručnog skupa, a Agenciji za odgoj i obrazovanje na pokroviteljstvu.

– Puna dvorana govori kolika je važnost dijagnostike i terapije specifičnih teškoća u učenju. Naša zajednička želja je pomognemo djeci na pravi način, da mogu ostvariti sve svoje potencijale. Čitanje je značajan kanal komunikacije, a veliki broj djece ne ovlada čitanjem u skladu s očekivanjima obrazovanog sustava. Budući da čitanje u trećem i četvrtom razredu postaje alat za učenje, dijete može imati puno teškoća ako nije uspjelo ovladati čitanjem u relativno kratkom vremenu. Za mnogu našu djecu, čak i natprosječno inteligentnu, to predstavlja značajan problem ako nemaju podršku – rekla je mr. sc. Silvana Bilonić Milošević, voditeljica Službe za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi zagrebačkog SUVAG-a.

Zahvalu na pozivu uputila je doc. dr. sc. Sanja Šimleša, voditeljica Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, kao i Mara Capar, viša savjetnica za stručne suradnike defektologe iz Agencije za odgoj i obrazovanje.

Predavanja su održale prof. dr. sc. Mirjana Lenček i dr. sc. Blaženka Brozović, logopedinje iz Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, dr. sc. Maja Kelić iz Poliklinike SUVAG te Jelena Lešaja, ravnateljica Hrvatske knjižnice za slijepe.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije