hzjz odredio

11 TOČAKA Evo kojih se uputa ugostiteljski objekti moraju pridržavati ako žele raditi

Hrvatski zavod za javno zdravstvo ( HZJZ ) u nedjelju navečer objavio je upute za ugostiteljske objekte...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) u
nedjelju navečer objavio je upute za
ugostiteljske objekte, prema kojima se dopušta obavljanje rada
ugostiteljskim objektima iz skupina: restorani, barovi (kavana,
pivnica, buffet, krčma i klet) i catering objekti, ali uz
pridržavanje svih protuepidemijskih mjera i strogih mjera
socijalnog distanciranja na način kako slijedi:

>> PROMJENE “Ljudi u kafićima neće moći sjediti jedan pored drugoga”

1. Zabranjeno je usluživanje jela, pića i napitaka u samom
objektu.

2. Naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili
neposredno ispred vrata objekta.

3. Potrebno je osigurati pridržavanje najviših higijenskih
standarda te držanja razmaka ograničenog broja kupaca kako bi se
smanjio fizički kontakt i održao propisani razmak od 2 metra
između kupaca, prodavača i kupca te prodavača međusobno
ako jedan naplaćuje, a drugi izdaje.

4. Preporučuje se, ondje gdje nije drukčije uređeno, postavljanje
pregrade/zaštite od pleksiglasa ili drugog dezinficijensima
perivog materijala kako bi bili ispunjeni svi uvjeti i sigurnosne
mjere za zaštitu kupaca i prodavača.

5. Ako je moguće, preporučuje se plaćanje beskontaktnim
karticama.

6. Za postupak plaćanja gotovinom preporučuje se da kupac
najprije stavi novac na pult i potom uzme izvraćeni ostatak, a
nakon svakog kupca pult se dezinficira.

7. Proizvod (napitak, obrok i sl.) treba naručiti i platiti na
mjestu koje je odvojeno od mjesta izdavanja/preuzimanja narudžbe
(odnosno da jedna osoba preuzima narudžbu i naplaćuje, a druga
izdaje naručeno), a ako to nije moguće organizirati, prodavač
mora obavezno dezinficirati ruke između naplate i izdavanja
narudžbe te dezinficirati površinu/pult na kojem se vrši naplata
i izdavanje narudžbe između te dvije aktivnosti.

8. Osigurati da se ne stvaraju gužve te da se jasne upute o
tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.

9. Ako je moguće, preporučuje se osigurati protočnost kupaca
tako da su odvojeni ulaz/prilaz od izlaza/odlaska.

10. Na vidljivim mjestima istaknuti upute i preporuke za
pridržavanje općih pravila o higijeni te strogoj mjeri fizičke
udaljenosti.

11. Ako je organiziran drive-in sistem, zabranjen je izlazak iz
automobila i moraju se poštovati mjere navedene pod točkama 3.,
7. i 10.

Glavni državni inspektor Andrija Mikulić na
jučerašnjoj je konferenciji za medije komentirao medijske natpise
o restoranima koji su zatvoreni odlukom
Državnog inspektorata.

– U Republici Hrvatskoj imamo 35.000 ugostiteljskih objekata, od
toga su u 31 objektu utvrđene nepravilnosti. Objektu o kojem
govorite izdano je usmeno rješenje za zatvaranje, ali je
činjenica i da je stranka pozvana u ponedjeljak da dostavi
dokumentaciju ako je posjeduje. Objekt nije zatvoren jer se bavio
dostavom hrane nego jer je netko postavio stol na javnu
prometnu površinu bez dozvole i to nije smio – kazao je.

Podsjetimo, riječ je o poznatom japanskom restoranu Tekka u
Radničkoj ulici u Zagrebu. Prema objavi na Tekkinoj Facebook
stranici, razlog zatvaranja nepropisna je drive-in usluga. Tekka
je uvela drive-in još prije nekoliko tjedana. Tekki, naime, nije
zabranjen samo drive-in, nego i dostava za idućih trideset dana.
Nije jasno zašto je to povezano. 

– Ova odluka znači da ja u ponedjeljak moram poslati dvadeset
ljudi na burzu. A Vlada tvrdi da se bori za očuvanje radnih
mjesta u ugostiteljstvu – kazao je vlasnik restorana,
gospodin Minder. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije