NOVA PRAVILA

OD SUTRA Trgovine i trgovački lanci radit će dvokratno uz pauzu, ali ne više nedjeljom

Pogledajte radno vrijeme dućana.

Od ponedjeljka 27. travnja počinje prva faza relaksacije
mjera. Trgovine i trgovački lanci radit će dvokratno uz
pauzu. 

Što se onda sve otvara u prvoj fazi od ponedjeljka? 

1. Omogućuje se rad svim poslovnim subjektima koji
obavljaju djelatnost trgovine, osim onih koji posluju unutar
trgovačkog centra

2. Omogućuje se nastavak rada svim poslovnim subjektima
koji obavljaju uslužne djelatnosti, osim onih u kojima se
ostvaruje bliski kontakt s klijentima, i to uz poštovanje mjera
fizičke udaljenosti (npr. postolar, krojač, izrada ključeva,
poslovnica turističkih agencija, foto studio…)

3. Uvode se javne gradske i prigradske prijevozne linije i
brzobrodske linije za otoke koji nisu povezani trajektnom
linijom.

4. Omogućuje se rad knjižnica, muzeja, galerija,
antikvarijata i knjižara

5. omogućuju se treninzi sportašica i sportaša I. i II.
kategorije u pojedinačnim sportovima te seniorskim sportskim
ekipama koje nastupaju u najvišem stupnju natjecanja

6. Omogućuje se provedba državnog stručnog ispita za
prioritetne grupe polaznika, prenosi
24sata

Radno vrijeme SPAR trgovina

Svi SPAR supermarketi i INTERSPAR hipermarketi u cijeloj
Hrvatskoj od ponedjeljka 27. travnja rade od 7:30 do 21 sat od
ponedjeljka do subote. Ove nedjelje još trgovine rade od 8
do 17 sati.

Radi dezinfekcije prodajnog prostora i osiguranja sigurne
kupovine, za sve naše kupce uvedena je i pauza u trajanju od 14
do 15 sati.

Slijedeći upute Nacionalnog stožera, nastavljamo s osiguravanjem
maksimalne zaštite za sve naše djelatnike i kupce koje pozivamo
da se i dalje maksimalno pridržavaju svih uputa epidemiologa,
prije svega o držanju obavezne fizičke distance.

Popis svih SPAR i INTERSPAR trgovina, kao i njihovo radno
vrijeme, dostupan je na službenim stranicama SPAR Hrvatska.

Radno vrijeme Konzum trgovina

Od ponedjeljka do subote dvokratno, nedjeljom zatvoreno.

Sve trgovine će od 27.4.2020. raditi od 7:00 do 13:30 sati i
od 14:30 do 21:00 h, svaki dan od ponedjeljka do subote.
Nedjeljom naše prodavaonice neće raditi.

Isto se odnosi i na uslugu POKUPI.

Radno vrijeme LIDLA

Od ponedjeljka 27. travnja, sve trgovine radit će prema novom
rasporedu.

Svakoga dana između 13:30 i 14:30 sati sve će trgovine biti
zatvorene kako ne bi došlo do preklapanja radnika iz dvije
smjene te kako bi se trgovina još jednom temeljito dezinficirala.

Također, trgovački lanci neće raditi nedjeljom i blagdanom.

Ove subote i nedjelje, 25.4.i 26.4., trgovine će raditi
prema dosadašnjem rasporedu, oba dana do 17 sati.

Radna vremena svih trgovina po uobičajenom radnom
vremenu pogledajte ovdje.

Pravila za rad trgovina

Odluku kojom se uređuje radno vrijeme i način rada u djelatnosti
trgovine za vrijeme trajanja epidemije koronavirusa.

Radno vrijeme prodavaonica, skladišta, tržnica na veliko, tržnica
na malo i drugih oblika prodaje robe izvan prodavaonice određuje
se sukladno članku 57. Zakona o trgovini, kao i prije proglašene
epidemije bolesti COVID-19, izuzev nedjelje, blagdana i neradnih
dana kada se ne radi. 

Navedeni prodajni objekti u kojima radno vrijeme traje duže od 10
sati, obvezni su organizirati dvokratno radno vrijeme, pri čemu
kod takve organizacije radnog vremena, radi čišćenja i
dezinfekcije prostora prodavaonica i izmjene radnika koji u njima
rade, prekid rada ne može biti kraći od jednog sata.

Nedjeljom, blagdanima i neradnim danima iznimno je dopušten rad
kioscima, pekarnicama, trgovinama kruhom i pekarskim proizvodima
i trgovinama na bezinskim postajama.

Sve prodavaonice i svi prodajni objekti obvezni su svoj rad
organizirati pridržavajući se općih protuepidemijskih mjera i
posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno
zdravstvo.

Vlasnici prodavonica i prodajnih objekta, odnosno poslodavci,
obvezni su svoje zaposlenike educirati o općim protuepidemijskim
mjerama i posebnim preporukama i uputama Hrvatskog zavoda za
javno zdravstvo koje se odnose na djelatnost trgovine te
istaknuti posebne preporuke i upute na ulazu u svaku prodavaonicu
i svaki prodajni objekt.

Općih protuepidemijskih mjera i posebnih preporuka i uputa koje
se odnose na djelatnost trgovine obvezni su pridržavati se i
kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama i prodajnim objektima.

Mjere u trgovinama

Radi sprečavanja širenja infekcije u trgovinama, potrebno je
osigurati fizički razmak među kupcima te između kupaca i radnika
trgovine.

Potrebno je također omogućiti dezinfekciju ruku kupcima na ulasku
u trgovinu te smanjiti bliski kontakt radnika koji rade u
odvojenim smjenama.

Radi smanjenja fizičkog kontakta potrebno je:

1. Ograničiti broj kupaca koji istovremeno borave u
trgovini.

15 kupaca na 100 m² neto. Maksimalni broj kupaca koji mogu
istovremeno boraviti u trgovini ovisi o neto površini trgovine
(površina koja je predviđena za kretanje kupaca, tj. bruto
površina umanjena za površinu koju zauzimaju izlošci, police,
blagajna, hladnjaci i ostala oprema trgovine). Najveći broj
kupaca koji može istovremeno boraviti u trgovini je neto površina
u četvornim metrima podijeljena sa 7. Ako je teško odrediti neto
površinu, može se najveći broj kupaca koji istovremeno smiju biti
u trgovini izračunati da se bruto površina podijeli s 10.

Ograničenje broja kupaca. Nakon što u trgovinu uđe
maksimalno dozvoljen broj kupaca, daljnji ulasci su mogući tek
kad netko od kupaca izađe, tj. na jednog koji izađe, jedan može
ući.

Posebna pravila za trgovine tekstila. U trgovinama tekstila
preporučuje se prodaja bez isprobavanja odjevnih predmeta.
Epidemiološki se ne preporučuje isprobavanje odjevnih predmeta
koji se oblače i svlače preko glave. Ako je nužno isprobati
odjevne predmete, nekupljena roba mora se spremiti na pet dana u
za to predviđeni prostor prije ponovnog stavljanja u prodaju.
Isto vrijedi i za odjevne predmete iz povrata.

Ograničen broj košarica i kolica. U trgovinama koje imaju
košarice ili kolica, ograničenje broja kupaca koji ulaze u
trgovinu može se postići na način da se na raspolaganje stavi
onaj broj košarica ili kolica koji odgovara najvećem broju kupaca
koji mogu istovremeno biti u trgovini te da se ulazak uvjetuje
preuzimanjem slobodne košarice ili kolica.

2. Osigurati zaštitne maske i fizičku distancu za osoblje koje
dolazi u kontakt licem u lice s kupcima

Maksimalna zaštita kupaca i prodajnog osoblja. To se odnosi
na blagajnike, poslužitelje, osoblje koje objašnjava
karakteristike proizvoda i slično. Osoblje treba prilikom
interakcije s kupcem koristiti zaštitnu masku koja prekriva nos i
usta. Treba im stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko
sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke. Ako je moguće,
prostorno osigurati razmak od minimalno dva metra između
poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i
plaćanja robe. Ako je moguće ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu
posluživanja i na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika
od kupca. Treba poticati bezkontaktno plaćanje kreditnim
karticama.

3. Osigurati minimalni kontakt između djelatnika koji rade u
različitim smjenama

Dvosmjenski rad. Ako je moguće, organizirati rad dvokratno,
na način da između prve i druge smjene bude barem sat vremena
razmaka, koji će se iskoristiti za čišćenje i dezinfekciju
površina tijekom rutinskog čišćenja. Površine se dezinficiraju
prebrisavanjem dezinficijensom na bazi alkohola.

4. Osigurati dezinfekcijsko sredstvo za ruke kupaca i obavijesti
za kupce te kontinuirano provoditi dezinfekciju površina koje se
često diraju

Dezinfekcija prostora. Na ulazu u trgovinu treba kupcima
biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i
jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku.
Također na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi
održavanja razmaka od minimalno dva metra među kupcima te između
kupaca i osoblja. Kvake i rukohvate na vratima te površine,
rukohvata i rubove vrata na hladnjacima i ostale površine za koje
se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano
prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola.

5. Osigurati nadzor nad zdravstvenim stanjem osoblja

Dnevno mjerenje tjelesne temperature. Osoblje treba prije dolaska
na posao izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna
temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima
bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove
bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti
nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi
liječniku obiteljske medicine ili hitnoj medicinskoj službi u
slučajevima kad je izravno ugrožen život ili teško narušeno
zdravlje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije