U uredu gradonačelnika Dubravka Bilića održana je konferencija za novinare na kojoj su predstavljene novosti u komunalnom poduzeću Lukom. Uz gradonačelnika, o novitetima je govorio i Alen Sabol, direktor Lukoma.Problematika odvoza i zbrinjavanja otpada ponovno je vrlo aktualna, kako su već najavili iz ‘Lukoma’, građani će uskoro plaćati nižu cijenu te usluge, ali će primjena ipak biti nešto kasnije.
-Nove, 10 posto niže cijene odvoza otpada, uvodimo od 1. siječnja. S velikim zadovoljstvom moram zahvaliti građanima koji su prepoznali važnost razdvajanja i sortiranja otpada po vrstama materijala i koji se doista trude pravilno odvajati otpad. Doduše, još ima onih koji vreće ostave kod zelenih otoka ili tamo gdje se otpad ne smije ostavljati, ali se nadamo da će se i ti pojedinci s vremenom ekološki osvijestiti. Imamo i konkretne pokazatelje o prvim pozitivnim učincima razdvajanja otpada. Naime, usporedba za šest mjeseci 2015. u odnosu na 2014. godinu pokazuje da se lani prikupilo 50 tona papira, a u istom razdoblju ove godine gotovo 100 tona ili dvostruko više. Još bolje rezultate bilježimo s plastikom jer smo s 5,8 tona došli na prikupljenih 12,5 tona u istom razdoblju ove godine. Istovremeno je količina miješanog otpada s 1.000 tona smanjena na 596 tona. Očito su naši apeli, edukacije, promidžba i mjere koje smo proveli donijeli rezultate, ali u tome su ipak najzaslužniji građani. U konačnici jedino tako možemo utjecati na nižu cijenu usluge, a istovremeno raditi na očuvanju okoliša, poticanju zapošljavanja, boljih gospodarskih rezultata – ističe Alen Sabol, direktor ‘Lukoma’.
No, Grad Ludbreg nastavlja raditi na problematici zbrinjavanja otpada. Upravo je ovih dana Grad potpisao ugovor s Fondom za zaštitu okoliša o gradnji reciklažnog dvorišta u Ludbregu koje bi se najvećim dijelom financiralo sredstvima Fonda. Za Lukom i za građane to znači unapređenje djelatnosti odvajanja otpada, jer će građani u reciklažno dvorište moći dovesti i deponirati gotovo sve vrste otpadnog materijala. Lokacija reciklažnog dvorišta bit će na bivšem odlagalištu – Meka.
-Problem odlaganja i zbrinjavanja otpada jedan je od temeljnih problema svake gradske vlasti i jedno od ključnih mjerila uspješnosti svake vlasti i na tome vas građani najčešće ocjenjuju. Činjenica je da svi mi svakodnevno vodimo brigu o zbrinjavanju i razvrstavanju otpada, a na kraju mjeseca još dobijemo i račun za sve to. Mi smo u Gradu u proteklom periodu uspjeli puno toga riješiti, od zatvaranja našeg odlagališta pa do samog preseljenja mjesta na koje vozimo otpad. Drago nam je da možemo iznijeti novija istraživanja prema kojima preko 80 posto građana je zadovoljno inicijativom projekata u okviru komunalne službe koje je pokrenula gradska vlast, a gotovo isto toliko građana zadovoljno je radom našega komunalnoga poduzeća. Želim podsjetiti da smo kad smo došli na vlast otpad odlagali gotovo 500 metara od centra grada. Puno smo investirali u nabavu komunalne opreme, svi sugrađani dobili su kante na korištenje besplatno, nabavili smo novi kamion, imamo preko 40 zelenih otoka, ulagali smo u edukaciju. Pred nama je izgradnja reciklažnog dvorišta i sanacija odlagališta. Sve su to preduvjeti da građani budu još zadovoljniji i da Ludbreg postane centar ovakvih aktivnosti za šire područje gornje Podravine. Želja nam je da se u ovaj sustav uključe i okolne općine. Moramo se pohvaliti da su dvije općine iz našeg susjedstva ušle u vlasničku strukturu komunalnog poduzeća Lukom te na taj način smo omogućili širenje djelatnosti poduzeća. Želja nam je da nam ovom primjeru pravilnog gospodarenja otpadom pokažemo koliko je to važan proces za svaki grad. – poručio je gradonačelnik Dubravko Bilić.
Unatoč svim ulaganjima u strojni i vozni park, nabavu preše za baliranje tekstilnog otpada, te u druge namjene, tvrtka je za devet mjeseci zabilježila pozitivan financijski rezultat.
-Povećali su se prihodi, a smanjeni su troškovi. Primjerice, novim kamionom-smećarom veće zapremine otpad sada odvozimo u Piškornicu, nema pretovara i ruta je kraća. Nadalje, osjetno smo smanjili troškove tekućeg održavanja zapošljavanjem mehaničara, pa smo izbjegli skupe servise za naše strojeve starije proizvodnje. Istovremeno smo povećali prihode izvršenjem vanjskih usluga posebice u niskogradnji, ponajviše kupnjom stroja ‘JCB’. Primjerice, dok smo lani u tom razdoblju imali 223.000 kuna prihoda u toj stavci, sada je to naraslo na 964.000 kuna. Za devet mjeseci ove godine Lukom je ostvario plus od 360.000 kuna. Pritom smo napravili i značajan iskorak u stručnom ekipiranju tvrtke, sada radi 30 djelatnika od čega je šest magistara, a imamo i četiri osobe na stručnom osposobljavanju – rekao je Alen Sabol.
U Lukomu polako proširuju obim usluga i područje poslovanja. Preuzeli su održavanje javne rasvjete u Općini Jalžabet.
U nadležnosti gradske komunalne tvrtke ‘Lukom’ Ludbreg je, kako je poznato, održavanje gradskog groblja s oko 3.000 grobnih mjesta, te mjesnih groblja u Selniku, Bolfanu i Segovini.