Iznimka su knjižnice gdje će se miješati studenti iz različitih grupa, posebno ako im se ne osiguraju udžbenici i računala za rad kod kuće i tu se treba pridržavati preporuka za rad u knjižnicama
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) preporučuje da, nakon
stanke uslijed pandemije koronavirusa, u prostoriji u kojoj će se
provoditi nastava na fakultetima ne bude biti više od deset
osoba, i to uz razmak od dva metra. U Preporukama za
preddiplomsku, diplomsku i poslijediplomsku nastavu na
sveučilištima stoji kako je nužan (neizbježan) boravak u ustanovi
neophodno organizirati tako da se u što većoj mjeri osigura
socijalno distanciranje, a nužna je i pojačana osobna higijena i
higijena prostora. Neophodno je držati razmak najmanje dva metra
od drugih osoba, a prostorija u kojoj se boravi treba biti što
veća i prozračna – u njoj ne treba boraviti više od deset
osoba istovremeno, uz međusobni razmak od dva metra.
Radit će se u malim skupinama uvijek istih studenta i nastavnika,
nastavnici se u održavanju nastave ne ‘preklapaju’, izbjegava se
fizički kontakt studenta i nastavnika iz jedne skupine s drugom
skupinom, svaka boravi u jednoj prostoriji, a mjesta za rad
razmiču se tako da su studenti udaljeni dva metra (svaki student
uvijek je na istom mjestu).
znimka su knjižnice gdje će se miješati studenti iz različitih
grupa, posebno ako im se ne osiguraju udžbenici i računala za rad
kod kuće i tu se treba pridržavati preporuka za rad u
knjižnicama. Prostorija mora biti što veće površine i visine,
prozračna i osunčana, vratima odvojena od prostorija u kojima
borave druge skupine, važno je da se može dobro provjetriti
vanjskim zrakom i u neposrednoj blizini imati toalet kojim se
koristi isključivo ta skupina studenata.
Koliko je moguće što više nastavu provoditi na daljinu
Preporuka je da sve aktivnosti nastave, uključujući polaganje
ispita i administrativne poslove, koliko je god moguće neophodno
je provoditi e-komunikacijom i telefonom te izbjegavati susrete
uživo, a pogotovo grupiranja studenata i/ili nastavnika. Posebno
se preporučuje ostanak kod kuće i nastava na daljinu studentima i
nastavnicima s kroničnim bolestima, te onima čiji roditelji ili
ukućani imaju takve bolesti ili su starije životne dobi.
Nastavnici, studenti i druge osobe ne ulaze u vanjske i
unutarnje prostore ustanove ako imaju povišenu tjelesnu
temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha
ili za koje postoji vjerojatnost da su bili u kontaktu s
oboljelima od koronavirusa ili se sumnja na zarazu ili su u
samoizolaciji. Za studente koji nemaju na raspolaganju
odgovarajuća tehnička rješenja za nastavu na daljinu, fakultete
se potiče da im to omogući, da im se posudi (iznajmi bez naknade
ili uz minimalnu naknadu) oprema u vlasništvu sveučilišta ili
oprema koju su sveučilištu ustupili poslodavci te donirana
oprema.
Isto se potiče i za potrebne udžbenike i druge materijale kroz
posudbu iz knjižnica sastavnica sveučilišta, donacije, dostupnost
udžbenika i materijala u elektroničkom obliku. Ako je neophodna
prehrana studenata, treba ju organizirati u prostoriji u kojoj ti
studenti rade, a ne u zajedničkoj blagovaonici te, među ostalim,
hrana mora biti unaprijed podijeljena u porcije. Izbjegava se
ulazak drugih osoba u prostoriju sve dok studenti borave u
prostoriji, prolazak kroz zajedničke prostorije treba izbjegavati
i skratiti na minimum, studente treba poticati da pri tome ne
dodiruju površine ili predmete. Student kod odlaska iz ustanove
odnosi sve svoje stvari sa sobom ili ih baca u koš pokriven
poklopcem. Do daljnjeg su
zabranjeni svi posjeti kazališnim predstavama,
izvannastavnim aktivnostima. Ako je moguće potrebno je
organizirati turnusni rad na način da zaposlenici rade u
sedmodnevnim ili četrnaestodnevnim smjenama, ne smiju dolaziti
oni koji nisu raspoređeni na posao i potiče se rad od kuće.
Provjetravanje prostorija, dezinficiranje ruku, mjerenje
temperature
Na ulazu i na još nekoliko lako dostupnih mjesta, neophodno je
postaviti dozatore s dezinficijensom, a prostorije se
provjetravaju najmanje dva puta dnevno, minimalno pola sata prije
dolaska i nakon odlaska studenata, ili se ostavlja otvoren prozor
ako to vremenske prilike dopuštaju. Dodirne površine – kvake na
vratima, ručke na prozorima, radne površine, tipkovnice, konzole,
slavine u toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinski
upravljači, prekidači za struju, zvona na vratima, tipke dizala
te druge površine koje dodiruje veći broj ljudi neophodno je
dezinficirati na početku i na kraju svake smjene a najmanje
dvaput dnevno.
Treba izbjegavati korištenje klimatizacijskih i ventilacijskih
uređaja osim ako nije nužno zbog vremenskih i drugih prilika. Ako
se provođenje nastave i ispita može organizirati na opisani
način, nošenje maski ili drugih pokrivala za usta i nos kod
studenta i nastavnika nije nužno ali se preporučuje, uz
iznimke studenata i nastavnika s kroničnim bolestima, a prednost
se daje učestalom pranju ruku vodom i sapunom te dezinfekciji
ruku u odnosu na nošenje rukavica.
Svima koji dolaze u ustanovu svakodnevno treba izmjeriti tjelesnu
temperaturu beskontaktnim toplomjerom te utvrditi imaju li
respiratornih simptoma ili znakove drugih zaraznih bolesti. S
temperaturom, respiratornim simptomima i drugim simptomima
zarazne bolesti nije dozvoljeno raditi niti dolaziti u prostor
ustanove, što je i inače nužno u radu ovakvih ustanova.
Također, svi djelatnici i studenti dužni su mjeriti tjelesnu
temperaturu svaki dan prije dolaska na posao, a djelatnici i
studenti s povišenom tjelesnom temperaturom i/ili respiratornim
simptomima odmah napuštaju radna mjesta ili javljaju
telefonom ravnatelju da neće doći na posao. U slučaju saznanja za
mogućeg prenositelja/mogući izvor infekcije svaki zaposlenik
dužan je odmah obavijestiti nadređenu osobu. Pristupnik kojemu je
neophodna podrška osobnog asistenta ima pravo na takvu pomoć na
način da osobni asistent poštuje sve obaveze opisane u
preporukama, no za te studente postoji povećani rizik zaraze te
je još važnije za njih osigurati nastavu i polaganje ispita na
daljinu.