popuštanje mjera

UPUTE HZJZ-A Objavljene upute za srednje škole: Učenici će svaki dan morati potpisati izjavu

Evo kako bi trebao izgledati pisani, a kako usmeni ispit te vježbe, praktična i dopunska nastava

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je preporuke vezane uz
održavanje nužnih aktivnosti u srednjim školama kao što su
praktične vježbe, dopunska nastava, razlikovni i popravni ispiti
te obrana završnih radova. Između ostalog, u uputama se navodi i
da će učenici svakodnevno morati potpisivati izjavu da
nemaju znakove akutne respiratorne bolesti (povišenu
tjelesnu temperaturu, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj
osjeta njuha i okusa) te da nisu zaraženi, niti im je propisana
mjera samoizolacije. Bez potpisane izjave neće se moći ući u
obrazovne ustanove.

Nastava na daljinu, ako je moguća

Preporučuje se da se nastava u srednjim školama, kada god je to
moguće, i dalje obavlja na daljinu, kao i sve prateće aktivnosti
(sastanci, vježbe, konzultacije). Praktične vježbe koje se ne
mogu provesti posredstvom tehnologije, mogu se provesti u školi
ili kod poslodavca uz poštovanje svih epidemioloških uvjeta.

Smanjeni broj učenika i kandidata

S epidemiološkog stajališta, ispite, vježbe, praktičnu i dopunsku
nastavu, popravne i razlikovne ispite u srednjim školama
(uključujući i umjetničke škole) te obranu završnog rada u
srednjim strukovnim školama preporučljivo je organizirati na
način da se tako organizira na razini škole kako bi se smanjio
broj pristupnika (učenika ili kandidata) koji u istom terminu
(danu) dolaze u ustanove. Na taj će se način rasteretiti javni
prijevoz, omogućiti održavanje veće distance (2 m razmaka) te
organizacija praktičnih vježbi i polaganja ispita u izdvojenom
prostoru za veći broj pristupnika (vidjeti dalje u tekstu). Kod
održavanja bilo kakvih spomenutih aktivnosti u prostoriji
preporučuje se da u prostoriji ne bude više od 10 učenika i
nastavnika. Kod praktičnih vježbi i ispita preporučuje se da se
jednom formirana grupa čim manje susreće i miješa s drugim
grupama te da se učenici ne zadržavaju u hodnicima, zajedničkim
prostorijama ili na dvorištu. U svakoj školi dežurni nastavnik
ili drugi zaposlenik o tome treba voditi računa.

Pauze i čišćenje prostora

Predlaže se da se veće aktivnosti organiziraju s pauzama od barem
30 minuta između aktivnosti kako bi se mogla provesti primjerena
higijena prostorija i provjetravanje te osigurati dovoljno
vremena za ulazak i izlazak učenika iz ustanove uz održavanje
razmaka od 2 metra.

Zabrana pristupa u slučaju simptoma akutne respiratorne
bolesti 

Tijekom epidemije koronavirusa stručnoj praksi, praktičnoj
nastavi, ispitima i obrani završnog rada može pristupiti
isključivo pristupnik koji ne pokazuje znakove akutne
respiratorne bolesti, a koja se može očitovati sljedećim
simptomima: povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u
disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa i sl. Osim toga, stručnoj
praksi, praktičnoj nastavi i ispitima ne može pristupiti
pristupnik kojemu je izrečena mjera samoizolacije te kod kojeg je
utvrđena zaraza COVID-19. Međutim, kad god je to moguće ispit se
može održati online ili se učeniku mora omogućiti drugi rok.
Pristupnicima kojima će se uskratiti obrana završnog rada iz bilo
kojeg od ta dva razloga treba omogućiti polaganje u drugom
terminu prema uputama Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Dezinfekcija prostora

Mjesto održavanja praktične i dopunske nastave, vježbi i ispita i
pripadajuće prostorije potrebno je svaki dan prije dolaska
temeljito oprati i ako je moguće dezinficirati, uključujući i
sanitarne prostorije. Neposredno prije dolaska učenika
preporučuje se provjetravanje prostorija (ulazak i cirkulacija
svježeg zraka u trajanju od najmanje pola sata). U svim
sanitarnim čvorovima treba osigurati sapun i jednokratne ručnike
(papirnate ubruse) za ruke, te koš za otpad s poklopcem.

Fizičko distanciranje učenika

Dolazak učenika na aktivnosti u školu treba organizirati na način
da se učenici ne grupiraju pri dolasku (izvan i unutar ustanove
poželjan je fizički razmak od 2 metra). Kandidate treba prije
dolaska na obranu završnog rada upozoriti da ponesu pribor koji
im je potreban za obranu i da si prije dolaska izmjere tjelesnu
temperaturu.

Pisani ispit

Pisani ispit provodi se u dovoljno velikoj prostoriji iza
zatvorenih vrata i, ako je moguće s obzirom na buku i vremenske
prilike, s otvorenim prozorima (izuzetak je slušni dio ispita
stranih jezika, kada je potrebno zatvoriti prozore kako bi se
smanjio rizik od buke). Pristupnike na stolu dočekuje ispitni
materijal, kako bi se smanjila interakcija ljudi u istoj
prostoriji. Ako je moguće, pristupnici ulaze jedan po jedan tako
da prvi ulazi pristupnik koji sjedi na najudaljenijem mjestu u
prostoriji, gledajući s vrata, i tako redom. Razmak među
pristupnicima, dežurnim nastavnicima i voditeljima u ispitnoj
prostoriji treba biti najmanje 2 metra.

Usmeni ispit

Usmeni dio ispita i/ili demonstracija vještina odnosno obrana
završnog rada održava se u zasebnoj prostoriji koja po mogućnosti
ima vanjske prozore koji su otvoreni tijekom održavanja ispita, a
vrata prostorije su zatvorena tijekom ispita. Grupa nastavnika i
učenika pritom ne smije biti veća od 10 i mora se održavati
razmak od 2 metra između svih sudionika.

Vježbe, praktična i dopunska nastava  

Održavanja vježbi i praktične i dopunske nastave obavlja se u
grupi koja po mogućnosti nije veća od 10 sudionika (učenici i
nastavnici) i vodi se računa o tome da prostorija bude dovoljno
velika da se može održavati primjereni razmak. Prostorija se
svaki dan čisti, a prije ulaska učenika i provjetrava. Po
mogućnosti, prozori tijekom cijele vježbe trebaju biti otvoreni,
a vrata zatvorena.

Dopušteni predmeti

Tijekom pisanja ispita, pristupnici na radnome stolu smiju imati
samo osobnu iskaznicu, pribor za pisanje propisan ispitnim
katalogom za svaki predmet, vlastitu kemijsku olovku, bočicu s
vodom i ispitne materijale. Sve ostale stvari (mobilne uređaje…)
pristupnik stavlja u svoju torbu koju odlaže na za to predviđeno
mjesto u ispitnoj prostoriji ili izvan nje. Ako zbog zdravstvenog
stanja pristupnik treba tijekom pisanja ispita konzumirati hranu
ili slatkiše, odlaže ih na stol voditelja ispitne prostorije i,
po potrebi, konzumira ih izvan ispitne prostorije. Ustanova
priprema određeni broj kemijskih olovaka za one pristupnike koji
su ih zaboravili ponijeti na ispit. Tu kemijsku olovku pristupnik
nakon ispita odnosi sa sobom.

Izlazak pristupnika

Po završetku pisanja ispita pristupnik odlaže ispitni materijal
na rub stola i dizanjem ruke obavještava dežurnog nastavnika da
je završio. Sve što je donio pristupnik odnosi sa sobom kada
napušta ispitnu prostoriju (kemijsku olovku, osobnu iskaznicu,
pribor za pisanje, bočicu s vodom, lijekove i ostatke hrane ili
slatkiša). Preporučuje se da se izlazak pristupnika iz ispitne
prostorije i ustanove organizira tako da izlaze jedan po jedan, i
to tako da prvi iziđe pristupnik koji je najbliži vratima.
Međutim ako netko ranije završi ili odustane od pisanja ispita,
treba mu omogućiti izlazak iz prostorije. Pri izlasku iz ustanove
pristupnici dezinficiraju ruke koristeći dozatore s
dezinficijensima na ulazu odnosno izlazu iz ustanove. Pristupnike
treba podsjetiti da i nakon završetka ispita trebaju držati
razmak, da se ne zadržavaju u grupama i da ne ostvaruju bliske
međusobne kontakte. Ako to prostorni uvjeti dopuštaju, polaganje
ispita treba organizirati na način da voditelj i dežurni
nastavnik u ispitnoj prostoriji cijelo vrijeme održavaju razmak
od 2 metra od pristupnika i međusobno. 

Ostale detalje može pronaći ovdje.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije