Ostala epidemiološka pravila, poput obavezne dezinfekcije ruku i stolova ili držanja razmaka i dalje ostaju...
HZJZ je objavio nove upute za rad u
ugostiteljskih objekata u kojima se za razliku od
prethodnih više ne navodi ograničenje radnog vremena od 6 do
23 sata, javlja
RTL.
Iako će kafići i restorani sad moći raditi i dulje od 23
sata, razmak između susjednih stolova i dalje mora biti
najmanje metar i pol. Ostala epidemiološka pravila, poput
obavezne dezinfekcije ruku i stolova također i dalje
ostaju.
Organizacija rada
U objektima se stolovi do dolaska gostiju drže praznima, a pribor
se servira kada gosti sjednu. Preporučuje se jelovnike istaknuti
na ulazu ili drugom vidljivom mjestu na odgovarajući način u
plastificiranom obliku, odnosno preporučuje se ukloniti klasične
oblike jelovnika. Moguće je posjetiteljima dati usmenu preporuku
ili na koji drugi prihvatljivi način iskazati
ponudu hrane i pića.
Ograničenje ukupnog broja posjetitelja
Ograničenje broja posjetitelja može se postići na način da se na
raspolaganje stavi onaj broj stolova koji je moguće postaviti
tako da su stolovi međusobno udaljeni 1,5 m. Ulazak gostiju
regulira se na način da sljedeći posjetitelj ili skupina
posjetitelja može ući tek kad prethodna skupina posjetitelja
napusti prostor objekta.
Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti
najmanje 1,5 m. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi
fizički razmak od 1,5 m među stolovima, odnosno među različitim
skupinama gostiju.
Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu
među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti
najmanje 1,5 m. Primjerice, članovi jedne obitelji sjede udaljeni
1,5 m od druge skupine gostiju, čak i ako se radi o dugačkim
stolovima koji su namijenjeni za sjedenje više osoba.
Posluživanje hrane i pića
Posjetitelji također mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok
ili napitak koji će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi,
odnosno na otvorenome. Prilikom naručivanja mora se poštovati
fizički razmak od najmanje 1,5 m između kupaca koji čekaju u
redu. Za šankom je moguće naručiti i preuzeti hranu ili napitak
bez zadržavanja, odnosno nije dopušteno zadržavanje za šankom.
Također, moguće je posluživanje stajaćih gostiju ako se drže
fizičkog razmaka, s visokim stolovima i bez njih, uz konzumaciju
iz ruke.
Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim prostorima
Određuje se jedan zaposlenik koji poslužuje unaprijed točno
određeni broj stolova kako bi se što više smanjilo miješanje
zaposlenika i gostiju. Između naplaćivanja usluge i posluživanja
pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora dezinficirati
ruke.
Posebna pravila
U ovim objektima se preporučuje se da posjetitelji održavaju
fizički razmak od 1,5 m tijekom boravka, a naročito tijekom
posluživanja obroka na buffet način, osim ako se radi o članovima
iste obitelji kada nije potrebno da članovi iz iste obitelji
tijekom boravka u ugostiteljskom objektu održavaju razmak od 1,5
m.
Preporučuje se da buffet način posluživanja bude proveden tako da
postoji pregrada između gostiju i 2 hrane i da jedan zaposlenik
poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru.
Ostale mjere fizičke udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge
grupe posjetitelja koje u skupini koriste usluge objekta vrijede
kao i za sve druge ugostiteljske objekte.
Zaštita zdravlja posjetitelja i osoblja
Odnosi se na prodajno i uslužno osoblje. Svima treba stalno biti
na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički
dezinficirati ruke. Ako je moguće, preporučuje se prostorno
osigurati razmak od minimalno 1,5 m između poslužitelja ili
blagajnika i kupca prilikom izdavanja robe i plaćanja robe,
odnosno ako je moguće, ugraditi zaštitnu pregradu na mjestu
posluživanja i na blagajni, koja će fizički odvojiti blagajnika
od kupca. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim
karticama
Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih
standarda i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće
moguće uz korištenje dezinficijensa za ruke, svakako prije
posluživanja gostiju svakog novog stola. Prilagođeno
epidemiološkoj situaciji trenutno se preporučuje da
klimatizacijski uređaji budu izvan uporabe te da se prostor
prozračuje provjetravanjem.
Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge
površine koje su gosti dodirivali potrebno je prebrisati
dezinficijensom, odnosno ukloniti stolnjake čak i ako nisu vidno
zaprljani. Zabranjuje se posluživanje grickalica u zdjelicama po
stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za
sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno
oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.
Čišćenje i dezinfekcija prostora
Na ulazu u objekt posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s
dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o
obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također, na ulazu treba biti
jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja razmaka od
minimalno 1,5 m između posjetitelja te između posjetitelja i
osoblja.
Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i
rubove vrata na hladnjacima kao i ostale površine za
koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano
prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim
sredstvom s deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama
proizvođača. Zatvorene prostore u kojima borave gosti treba
redovito prozračivati.
Dnevno mjerenje tjelesne temperature zaposlenika
Osoblje treba u jutarnjim satima prije dolaska na posao izmjeriti
tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2
°C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti
(odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti
dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao
dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske
medicine.
Maske za lice
Preporučuje se nošenje maski za lice u zatvorenom prostoru. Osim
medicinskih maski mogu se koristiti i platnene maske za lice koje
se peru na minimalno 60°C i ponovno koriste.
Poželjno je da zaposlenici nose i jednokratne zaštitne
rukavice.