Naglasila je da se bitno povećava transparentnost procesa jer odlučivanje o napredovanju nije više u rukama jednog čovjeka...
Ministarstvo znanosti i obrazovanja predstavilo
je u srijedu Prijedlog pravilnika o napredovanju i nagrađivanju
učitelja, koji, kako je rečeno, povećava transparentnost
napredovanja i prvi put potiče dionike školstva na izvrsnost i
inovativnost.
Ovo je definitivno iskorak u sustav koji njeguje
izvrsnost i inovativnost. On potiče učitelje da se usavršavaju te
da budu drugima dobar primjer, kazala je ministrica
Blaženka Divjak.
Naglasila je da se bitno povećava
transparentnost procesa jer odlučivanje o napredovanju
nije više u rukama jednog čovjeka.
Taj se sustav zloupotrebljavao za kažnjavanje
onih koji nisu bili podobni kao što je bilo slučajeva za učitelje
koji su aktivno radili na Cjelovitoj kurikularnoj reformi, kazala
je i dodala da je prema novom prijedlogu napredovanje i
nagrađivanje pod nadzorom stručnih povjerenstava, te da je
uzet u obzir znatno šiti opseg kriterija.
Prijedlog Pravilnika koje je nakon anketiranja
učitelja nastavnika, stručnih suradnika, odgojitelja, stručnih
učitelja i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim
domovima dobio više od 1300 prijedloga, krenuo je u
srijedu u javno savjetovanje i mogao bi stupiti na snagu
tijekom proljeća.
Pravilnik, koji se mijenja nakon 23 godine,
prati i natječaj za godišnje nagrađivanje 500 najboljih, koji će
za Dan učitelja dobiti po 10 tisuća kuna nagrade, a mogu se
uzastopno natjecati svake godine, rečeno je.
Pravilnik uvodi zvanje izvrsnog savjetnika,
pored dosadašnjih zvanja mentora i savjetnika, a njegova plaća bi
mogla biti veća oko 30 posto od uobičajene.
Novi pravilnik ima dva do tri puta više bodova
od starog, koji se dobivaju na temelju vrednovanja doprinosa kroz
osam kategorija i 66 kriterija.
Nitko neće imati manje bodova u odnosu na raniji
pravilnik, kazala je pomoćnica Lidija Kralj predstavljajući
pravilnik.
Za ovu namjenu Ministarstvo je u proračunu
namijenilo 26 milijuna kuna.
Predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja
Suzana Hitrec ocijenila je pravilnik jako
velikim iskorakom u napredovanju i nagrađivanju jer je važno
istaknuti one koji rade najbolje.
Kazala je da je pravilnik više okrenut području
poučavanja, nego upravljanja školama, što ostavlja prostor za
unaprjeđenje područja upravljanja tijekom rasprave.