Ljubav prema 'tekućem zlatu' poslovno udružila grupu prijatelja iz Novog Marofa...
U Zagorju se više ne radi samo vino, bregoviti kraj sjeverno od
Sljemena ima već nekoliko etiketa svojih, domaćih piva više-manje
lokalnog dosega (pivovare Devetka, Maher…), koje potvrđuju da
je tzv. val crafta zapljusnuo i regiju poznatu
jednako po brojnim malim ‘kućnim’ vinarima po kletima kao i po
vinarijama koje su graševinu i druge ovdašnje sorte uspjele
plasirati diljem hrvatskog i stranih tržišta, piše
Poslovni.hr.
Tako odnedavno Zagorje, pod čim mislimo ne samo na
administrativno područje Krapinsko-zagorske županije već i na
geografski širi prostor koji seže u susjednu Varaždinsku
županiju, ima nove pivske poduzetnike. Nazvali su se
Zagorska pivovara.
Operni pjevač, voditelj, magistar…
Različitih profesija, karijera i mjesta boravka, većinom rodom iz
Novog Marofa pokraj Varaždina, Martin Oštrek
(direktor tvrtke, student Kineziološkog fakulteta u Zagrebu,
trener u fitness centru), David Oštrek (operni
pjevač u berlinskoj Državnoj operi), Florian
Fischer (radijski voditelj na Berliner Rundfunk radiju),
Sebastian Geček (magistar ekonomije, vlasnik
tvrtke za prijevoz i usluge poslovnog savjetovanja), te
Antonio Korade (student opernog pjevanja u
Beču), dugogodišnji su prijatelji, koje veže ljubav prema pivu i
pivarstu.
Dovoljno ambiciozni, angažirani i hrabri, upustili se u projekt
potaknuti činjenicom da Zagorje val crafta, kažu, ipak još nije
toliko osjetilo kao (uglavnom) ostatak kontinentalne Hrvatske, a
i zasitili su se industrijskih, ‘običnih’ pivskih proizvoda.
– U lokalnim kafićima se mogu kupiti samo komercijalna piva i tu
je nastala ideja da kuhamo svoje pivo koje ima malo više duše i
intimnosti od komercijalnih. Publike, hvala Bogu, ima, ipak smo u
Zagorju – centru zabave i druženja po kafićima ili kletima –
ističu u Zagorskoj pivovari, koja zasad ima jedan proizvod,
nazvan jednostavno Zagorska piva. Makar, ponovimo, nisu ‘čisto’
Zagorje. No, svjesni su svog identiteta i njime se ponose.
– Nas su u školi učili da smo Zagorci, naš dijalekt je zagorski i
na veselicama uvijek ponosno pjevamo Suzu za Zagorske brege i
Veselo, veselo Zagorci. Novi Marof je Zagorje i Zagorje je prije
svega u srcu, a ne samo na geografskom položaju. Zagorci su
ponosni ljudi i sigurni smo da će Zagorska piva postati novom
omiljenom pivom – kažu dečki, koji svoj tekući adut, a riječ je o
vrsti svijetloga lagera, kuhaju u unajmljenom pogonu
Kahli pivovare u obližnjem Kučan
Marofu.
– Nakon mnogobrojnih razgovora i savjetovanja shvatili smo da
bismo s tom suradnjom mogli najbrže realizirati svoj san, a u
svijetu crafta je sasvim normalno kuhati pivo na ‘terenu’,
postoji i čak naziv za to: ‘Gipsy brewing’ – kažu Marofčani
i govore da je njihov lager prirodno domaće nefiltrirano i
pasterizirano svijetlo pivo, bogatog okusa bez dodanog ugljičnog
dioksida (CO2) i konzervansa.
– Nismo htjeli previše komplicirati, ipak je svijetlo pivo
najtraženije na svijetu. Jednostavan početak, ali nadamo se da će
se i ubrzo zakomplicirati s nekom Ipom ili Brown ale, ali o tom
potom. Plan je u budućnosti uzgojiti i svoj ječam – dodaju
zagorski pivari.
Zasad pivo nude u bocama volumena 0,5 litara, a od ove nedjelje
7. srpnja debitirat će i s manjom bocom od 0,3 litre.
Ideja za slogan iz ‘Mejaša’
Kako su raspodijelili zaduženja? Martin Oštrek i
Sebastian Geček su i glavni operativci za
sve aspekte od proizvodnje (kuhanje) do flaširanja i prodaje, te
rada s klijentima, administracije i distribucije.
Martinov brat David je idejni začetnik koji s
Fischerom i financira cijeli ovaj poslovni
pothvat, dok je Korade kreativac koji je smislio
i dizajnirao logo i radi na daljnjem vizualnom identitetu i
brendu piva. O visini investicija nisu nam bili voljni govoriti.
Pivo se od početaka plasmana može kušati na području Novog Marofa
i okolice, nedavno su ušli i na područje Varaždinskih Toplica, a
plan je poduzetnika proširiti se i do Splita, svakako i do
Zagreba. Potražnja je, kažu i kucaju o drvo, zasad velika i
vjeruju da će takva i ostati.
– Zagorci su si uvijek bili dobri s ostatkom Hrvatske – kažu sa
smješkom. Svoju ‘Zagorsku’ promoviraju intenzivno na društvenim
mrežama, da gasi žeđ, osvježava, krijepi duši i – dokida ‘lizanje
megle’ pa smo ih morali pitati za objašnjenje značenja toga
dijalektalizma.
– Nema se tu što puno objašnjavati. Trebate jednostavno probati i
uvjeriti se sami kako Zagorska piva ima čak i više kvaliteta nego
od gore navedenih. Ali, ‘ajde da objasnimo zadnje: dokida je
starozagorska riječ za sprečava. Tko pije Zagorsku, neće biti
žedan, a tko nije žedan ne treba lizati maglu. Ideja za slogan
dolazi doduše iz stare i legendarne serije Mejaši – kažu veseli
zagorski ‘gipsy’ pivari.
Potrošači u njihovu kraju dobro reagiraju i na slogan i na sam
proizvod, pogotovo jer konačno mogu konzumirati novi domaći
pripravak i njime nazdraviti.
– Zagorci su oduševljeni pivom. Skoro pa se i nemoguće zaustaviti
na samo jednoj. Komentari su više nego pozitivni i uvijek se pita
za pivu više. Zahvaljujemo ovim putem svima koji nas podržavaju i
koji će nas tek početi podržavati. Vino više nije popularno kao
što je bilo. Ipak se craft revolucija s razlogom naziva
revolucija. Ljudi više piju vino doma, a na pivu se ide van
– zaključuju novi zagorski pivari od zanata za
Poslovni.hr.