Od Vlade traže da se hitno sklope ugovori o javnim uslugama s prijevoznicima i da se napokon donese Pravilnik o obavljanju javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu.
– Morat ćemo zaustaviti linijski prijevoz diljem Hrvatske, pa
makar time ugrozili početak školske godine – priprijetili su
autobusni prijevoznici i najavili i štrajk upozorenja za 23.
kolovoza.
Od Vlade traže da se hitno sklope ugovori o javnim uslugama s
prijevoznicima i da se napokon donese Pravilnik o obavljanju
javnog linijskog prijevoza putnika u cestovnom prometu.
– Prošle godine u svibnju je izašao Zakon o prijevozu u cestovnom
prometu i u roku od 60 dana je trebao biti donijet pravilnik na
temelju kojeg bismo sklapali ugovore o javnim uslugama do 30.
studenog 2019. No, još uvijek nije objavljen – kaže
prijevoznik mr. sc. Hrvoje Meštrović.
Tim ugovorima uredio bi se sustav prijevoza i osiguralo
financiranje nerentabilnih linija te zadržali radnici.
– Postojeći model javnog prijevoza je neodrživ. Provodi se po
principu da prijevoznici kupuju i voze autobuse kakve hoće, nude
cijene i uvode vozne redove kakve žele. Takav model davno je
napušten u Europi. Ondje frekvenciju linija određuju gradovi i
općine, odnosno država. Svaki dan gubimo novac, a vozači odlaze
van jer ne možemo dati veće plaće. Prijeti opasnost da će se vrlo
brzo masovno otkazivati linije, njih gotovo 95 posto, koliko ih
je nerentabilno u Hrvatskoj – upozorava Meštrović.
Problem je, smatra, u tromosti cijelog sustava. Njemačka vozačima
nudi plaću od 2500 eura naviše, a u Hrvatskoj je, kaže, prosječna
plaća od 3500 do 4800 kuna.