
Za devetnaest dana Zagrebom će se spustiti Danko Domjanić, Jerko Jurović i Nikola Švenda. Inspiraciju su pronašli u Ivanu Vidri i Franji Munđaru, međimurskim rudarima
Osam je godina prošlo od posljednje Red Bull
Soapbox utrke, kreativnom natjecanju u jurilicama iz
kućne radinosti. Nekonvencionalni vozači 2011. su se spuštali
Tuškancem, a 14. rujna jurcat će Kaptolom, piše eMedjimurje.
Glavni uvjet sudjelovanja je nemotorizirano vozilo. Natjecatelji,
bili oni profesionalci ili amateri, moraju spojiti kreativnost,
inovativnost i znanje da stvore vozilo u kojem će uspješno
projuriti zagrebačkim ulicama. Ipak, prvi nije nužno i pobjednik
jer suci ocjenjuju i originalnost vozila. Zagrebom su tako do sad
projurili klavir, dječja kolica, zatvorska ćelija i rodeo
klaun.
A
za devetnaest dana ‘belim gradom’ spustit će se Danko
Domjanić, Jerko Jurović i
Nikola Švenda, odnosno, Ludi
rudari. Međimurci koji su sudjelovali i u posljednoj Red
Bull Soapbox utrci, ove godine zaokružili su priču. Inspiraciju
su pronašli u Ivanu Vidri i Franji
Munđaru, međimurskim rudarima koji su 1921., vozeći se
uz rijeku Muru, pronašli ‘žile’ ugljena. Snalažljivi seljaci iz
Peklenice, vrlo su skoro počeli kopati ugljen u čemu su im se
pridružili i ostali seljaci.
Ova međimurska priča postala je dio i Red Bull priče; ludi trojac
time će na utrci predstaviti i povijest međimurskog rudarstva.
– Još 2011. smo sudjelovali na II. Soapbox utrci. Utrku smo
završili na 18. mjestu, bilo je nam je zabavno i zanimljivo. Zato
smo se prijavili i ove godine. Međutim, zbog velike medijske
pažnje, znali samo da priča, ako želimo biti izabrani, mora biti
zanimljiva i originalna. Tako smo inspiraciju pronašli u
povijesnim zapisima o rudarima iz Murskog Središća, o Ivanu i
Franji – govore nam Ludi rudari.
Za
ovogodišnju utrku Rudari su napravili vozilo u obliku rudarskih
kola za transport ugljena iz rudnika, sastavljeno od metalnog
okvira, a kotači na ovom gravitacijom pogonjenom vozilu bit će
‘kotači od tački’.
-Podučeni prijašnjim iskustvom, više smo pažnje posvetili
konstrukciji vozila i upravljivosti. Svemu smo pristupili
ozbiljnije, nego 2011. – objašnjavaju Danko, Nikola i Jerko te
dodaju da ih je u pripremi ovogodišnje utrke najviše iznenadila
konstrukcija dijela za skretanje prednjih kotača:
–
Treba misliti na raspodjelu masa, poziciju kotača i samog vozača
u vozilu za što bolji rezultat na utrci.
Da bi prezentacija bila čim vjerodostojnija, Ludi rudari će na
glavama nositi kacigu rudara staru sto godina i kanarinca Red
Bulla koji će upozoravati na ‘opasne plinove’.
S
obzirom na to da je ovaj neozbiljan trojac ovoj utrci pristupio
krajnje ozbiljno, pomozimo im. Novitet ovogodišnje utrke je
glasanje. Pa glasajmo za naše Međimurce – Lude rudare klikom ovdje! Pratiti ih možete i na Facebooku.






