Za devetnaest dana Zagrebom će se spustiti Danko Domjanić, Jerko Jurović i Nikola Švenda. Inspiraciju su pronašli u Ivanu Vidri i Franji Munđaru, međimurskim rudarima
Osam je godina prošlo od posljednje Red Bull
Soapbox utrke, kreativnom natjecanju u jurilicama iz
kućne radinosti. Nekonvencionalni vozači 2011. su se spuštali
Tuškancem, a 14. rujna jurcat će Kaptolom, piše eMedjimurje.
Glavni uvjet sudjelovanja je nemotorizirano vozilo. Natjecatelji,
bili oni profesionalci ili amateri, moraju spojiti kreativnost,
inovativnost i znanje da stvore vozilo u kojem će uspješno
projuriti zagrebačkim ulicama. Ipak, prvi nije nužno i pobjednik
jer suci ocjenjuju i originalnost vozila. Zagrebom su tako do sad
projurili klavir, dječja kolica, zatvorska ćelija i rodeo
klaun.A
za devetnaest dana ‘belim gradom’ spustit će se Danko
Domjanić, Jerko Jurović i
Nikola Švenda, odnosno, Ludi
rudari. Međimurci koji su sudjelovali i u posljednoj Red
Bull Soapbox utrci, ove godine zaokružili su priču. Inspiraciju
su pronašli u Ivanu Vidri i Franji
Munđaru, međimurskim rudarima koji su 1921., vozeći se
uz rijeku Muru, pronašli ‘žile’ ugljena. Snalažljivi seljaci iz
Peklenice, vrlo su skoro počeli kopati ugljen u čemu su im se
pridružili i ostali seljaci.
Ova međimurska priča postala je dio i Red Bull priče; ludi trojac
time će na utrci predstaviti i povijest međimurskog rudarstva.
– Još 2011. smo sudjelovali na II. Soapbox utrci. Utrku smo
završili na 18. mjestu, bilo je nam je zabavno i zanimljivo. Zato
smo se prijavili i ove godine. Međutim, zbog velike medijske
pažnje, znali samo da priča, ako želimo biti izabrani, mora biti
zanimljiva i originalna. Tako smo inspiraciju pronašli u
povijesnim zapisima o rudarima iz Murskog Središća, o Ivanu i
Franji – govore nam Ludi rudari.Za
ovogodišnju utrku Rudari su napravili vozilo u obliku rudarskih
kola za transport ugljena iz rudnika, sastavljeno od metalnog
okvira, a kotači na ovom gravitacijom pogonjenom vozilu bit će
‘kotači od tački’.
-Podučeni prijašnjim iskustvom, više smo pažnje posvetili
konstrukciji vozila i upravljivosti. Svemu smo pristupili
ozbiljnije, nego 2011. – objašnjavaju Danko, Nikola i Jerko te
dodaju da ih je u pripremi ovogodišnje utrke najviše iznenadila
konstrukcija dijela za skretanje prednjih kotača:–
Treba misliti na raspodjelu masa, poziciju kotača i samog vozača
u vozilu za što bolji rezultat na utrci.
Da bi prezentacija bila čim vjerodostojnija, Ludi rudari će na
glavama nositi kacigu rudara staru sto godina i kanarinca Red
Bulla koji će upozoravati na ‘opasne plinove’.S
obzirom na to da je ovaj neozbiljan trojac ovoj utrci pristupio
krajnje ozbiljno, pomozimo im. Novitet ovogodišnje utrke je
glasanje. Pa glasajmo za naše Međimurce – Lude rudare klikom ovdje! Pratiti ih možete i na Facebooku.