Kućanska rampa već je dugo problematična prometna točka u Varaždinu. Idejnih rješenja je bilo, ali na terenu se ne događa mnogo toga.
Na jučerašnjoj 31. sjednici Gradskog vijeća Grada Varaždina bilo
je govorio i o infrastrukturnom rješenju za kućansku rampu i
pothodnik u Miškininoj.
Pitanje je postavio Davor Patafta, član Lige za
Varaždin, podsjetivši da je obećanje o izgradnji dano već davno.
– Mislim da nema opcije ni osobe u gradskom vijeću koja na
prošlim izborima nije rekla da je to problem koji se mora
riješiti i koji će se rješavati pod hitno zbog prometnih čepova.
Prošlo je tri i pol godine. Ne možemo reći da se na terenu nešto
događa. Napravila su se idejna rješenja, ali zasad
konkretno nema nikakvih radova. Pitao sam i pročelnika kakva
je situacija, pa sam došao do informacija. S druge strane sam sam
vidio da je preko europskih fondova objavljen natječaj gdje je
rok 30. studeni i tamo su predviđena sredstva od 175 milijuna
kuna s mogućnošću povrata od 85 posto – rekao je Patafta i dodao.
– Zna li se za taj natječaj? On je vezan zajedno s HŽ
Infrastrukturom. Grad bi trebao krenuti u komunikaciju s njima.
Svi smo čuli da bi se krenulo s posebnom signalizacijom, ako se
ne bi stigla rješavati modernizacija kod pothodnika. Važno je da
se krene s tim velikim problemom u gradu Varaždinu – naglasio je
Patafta.
Gradonačelnik Ivan Čehok rekao je da je za sve potrebno vremena.
– Vidim dosta nerazumijevanja oko kućanske rampe. Nemojmo
građanima zamazivati oči i obmanjivati da se tu nešto može
napraviti u tri, šest mjeseci ili godinu dana. To je jedan
vrlo kompleksan zahvat. Zadnje što vam mogu reći da smo uspjeli
dogovoriti to kako ćemo za vrijeme radova izmjestiti kolosijek.
Jer HŽ ne može prevoziti teret kamionima. Moramo prvo osigurati
da se kolosijeci premjeste na Supilovu, a kad se to učini, onda
ćemo moći kopati, a onda opet premjestiti kolosijek. To je bila
aproksimacija na temelju idejnog projekta od 4 ili nešto više
milijuna kuna – istaknuo je Čehok.
Kaže da su u ovom projektu potrebni partneri u vidu barem tri ili
četiri institucije.
– Dakle, tu Grad ide postupno, pametno, razborito i bez sile. Ako
su građani čekali 50 godina, onda će pričekati još 5 mjeseci.
Potreban je hodogram aktivnosti u dan. Nepoznanice je potrebno
svesti na najmanju moguću mjeru da nas nešto ne iznenadi. Radi se
projekt, čekamo dozvolu. Nakon što bude dozvola gotova, raspisat
ćemo natječaj i vidjet ćemo kakve su mogućnosti iz EU fondova.
Ovaj fond koji je spomenuo Patafta, na njega se mogu javiti samo
HŽ, a mi smo s njima razgovarali o tom projektu. Tu trebamo biti
partneri s barem 3-4 institucije. Ista je situacija s prenamjenom
pothodnika u podvožnjak. Planiramo, radimo, ali ne čekamo
dozvole, nego usporedno razgovaramo sa svim institucijama. Kako
bi onog trenutka kad dobijemo dozvolu znali što činiti – kazao je
Čehok.
Podsjećamo,
prva rješenja rotora kod kućanske rampe gradonačelnik je
prezentirao krajem 2017. godine, pola godine od početka mandata
na čelu Grada.