Odobreni projekti zavisno od strateškog područja u kojem djeluju imaju važnu ulogu u izobrazbi nastavnika FOI-ja, kao i u unapređenju nastavnog procesa u online okruženju.
Fakultet organizacije i informatike uz prepoznatljivost svojih
studijskih programa i nastavnog potencijala, već dugi niz godina
uspješno gradi znanstvenu prepoznatljivost, u okviru međunarodnih
i nacionalnih znanstvenih i razvojnih projekata koji rezultiraju
i primjenom u nastavnom procesu i transferom znanja u praksu.
– Stoga smo iznimno ponosni da je od početka ove kalendarske
godine, FOI započeo s provedbom čak pet novih projekata, koji će
značajno doprinijeti razvoju i podizanju kvalitete obrazovanja,
kao i procesa učenja i poučavanja unutar strateških područja
Fakulteta – istaknuo je izv. prof. dr. sc. Igor
Balaban, prodekan za znanost, projekte i međunarodnu
suradnju.
Nastavna izvrsnost se velikim dijelom oslanja na znanstvenu
izvrsnost, kao i na snažna međunarodna partnerstva i kvalitetnu
projektnu suradnju na inovativnim istraživačkim temama. U tom
smislu Fakultet organizacije i informatike je uložio dodatne
napore u prijave projekata čiji će rezultati omogućiti jačanje
međunarodne suradnje i partnerstva s prepoznatim obrazovnim i
istraživačkim institucijama u Europi.
– Kroz dva Erasmus+ projekta strateških partnerstva kao odgovor
na situaciju prouzročenu bolešću Covid-19, u području
edukacijskih tehnologija FOI ojačava i proširuje suradnju s
međunarodnim partnerima. Osim jačanja međunarodne mreže partnera,
kroz strateške projekte istraživači na projektu imaju mogućnost
implementirati najnovije istraživačke rezultate u nastavne
procese. Dobivenim projektom Hrvatske zaklade za znanost FOI se
je još jače pozicionirao kao domaći lider u istraživanju i
implementaciji u području edukacijskih tehnologija i analitika
učenja. Erasmus+ projekt iz podmreže saveza znanja proširuje
FOI-jevu suradnju i s institucijama u području poduzetništva koje
je uz IT važno strateško područje fakulteta, te je time omogućeno
proširenje budućih projektnih inicijativa i suradnji iz tog
područja. Međunarodna partnerstva otvorit će Fakultetu prilike za
sudjelovanje u prijavi kompetitivnih znanstveno-istraživačkih
projekata poput Obzor Europa i drugih, na natječajima koji izlaze
u sljedećim mjesecima, naglasio je prodekan Balaban.
Projekt Hrvatske zaklade za znanost – HELA
Hrvatska zaklada za znanost odobrila je financiranje
istraživačkog projekta “HELA – Podizanje zrelosti visokih
učilišta za implementaciju analitika učenja” koji će se na FOI-ju
pod voditeljstvom prof. dr. sc. Nine Begičević Ređep provoditi 4
godine. Projekt je financiran u ukupnom iznosu od 776.230,00 HRK,
a njegova temeljna svrha je doprinijeti boljem razumijevanju i
optimizaciji procesa učenja i poučavanja podržanog analitikama
učenja kroz unapređenje zrelosti visokih učilišta i podizanju
kvalitete odlučivanja temeljeno na analitikama učenja.
Interdisciplinarnost projekta zahtijeva uključivanje stručnjaka
iz različitih područja što je i razlog da se projekt provodi kroz
suradnju triju istraživačkih laboratorija FOI-ja – Laboratorija
za strateško planiranje i odlučivanje, Laboratorija za učenje i
akademsku analitiku te Laboratorija za napredne tehnologije u
obrazovanju te njihovih vanjskih suradnika, prepoznatih
znanstvenika s vodećih institucija iz Hrvatske i
inozemstva.
Erasmus+ strateški projekti RAPIDE i eDESK
ERASMUS+ strateška partnerstva RAPIDE i eDESK motivirana su
nedavnim suočavanjem obrazovnog sustava s krizom izazvanom
Covid-19 epidemijom te pružanjem podrške digitalnoj
transformaciji visokih učilišta. Oba projekta prijavljena su pod
vodstvom prof. dr. sc. Blaženke Divjak. Projekt RAPIDE
(Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital
education) za cilj ima izradu i implementaciju inovativnih
pedagogija usklađenih s vrednovanjem studenata. Projekt
je financiran sredstvima EK u iznosu od 219.085 EUR. Fakultet
organizacije i informatike, kao koordinator, projekt provodi u
partnerstvu s Medicinskim fakultetom Sveučilišta u
Zagrebu, Sveučilištem u Rijeci te priznatim europskim
sveučilištima.
U projektu eDESK (Digital and Entrepreneurial Skills for
European Teachers in the
COVID-19 World) Fakultet organizacije i
informatike ima ulogu partnera, a financiran je u iznosu od
237.085,00 EUR. Cilj eDESK projekta je podizanje digitalnih i
poduzetničkih vještina europskih nastavnika u (post)covid eri.
Istraživačka grupa sa FOI-ja najintenzivnije će sudjelovati u
razradi koncepta i sadržaja platforme za učenje digitalnih
kompetencija, kao i u pilotiraju te platforme na četiri europska
visoka učilišta uključena u projekt. Projekti RAPIDE i eDESK su
značajni jer pružaju jedinstveno iskustvo međunarodne suradnje na
razvoju kompetencija znanstveno-nastavnog osoblja te uvođenja
inovacija u nastavni proces, omogućujući time i studentima FOI-ja
internacionalizaciju i moderno studiranje.
Projekt iz programa Erasmus+ udruženja znanja –
WeRin
U ulozi partnera FOI sudjeluje i u projektu WeRIn (Women
Entrepreneurs in Regional Inclusive Entrepreneurial Ecosystems)
koji je financiran sredstvima EK u iznosu od 999.639,00 EUR.
Voditeljica projekta je doc. dr. sc. Kristina
Detelj. Pozadina projekta WeRIn je da, unatoč porastu
sudjelovanja studentica u poduzetničkom obrazovanju, one i dalje
zaostaju u odnosu na svoje muške kolege. Stoga,
stručnjaci iz FOI-jevog Laboratorija za poduzetništvo pokušavaju
riješiti ovaj izazov kultiviranjem uključivijih
ekosustava za žene s diplomom i poduzetničkim aspiracijama.
Sveobuhvatni cilj je povećati uključivost poduzetničkog
obrazovanja i programa podrške s namjerom da se poveća udio
diplomiranih poduzetnica i poveća njihova razina uključenosti u
regionalne poduzetničke ekosustave diljem Europe.
Projekt iz programa “Europe for Citizens” –
WAI4PwDs
U ulozi partnera FOI sudjeluje i u projektu WAI4PwDs
(Web Accessibility and other Initiatives for Persons with
Disabilities in EU in Pandemic and other Crisis Times).
Voditeljica projekta prof. dr. sc. Valentina Kirinić. Projekt je
u iznosu 136.000,00 EUR financiran sredstvima EU iz
programa: Europe for Citizen. Cilj projekta je
stvoriti mrežu dionika koji će poticati i podupirati građanske
inicijative, kao i povećanje pristupačnosti mrežnih sadržaja
osobama s invaliditetom, učenicima s teškoćama i ostalim ranjivim
skupinama.
Odobreni projekti zavisno od strateškog područja u kojem djeluju
imaju važnu ulogu u izobrazbi nastavnika FOI-ja, kao i u
unapređenju nastavnog procesa u online okruženju te hibridnom
obliku učenja i poučavanja, te će također doprinijeti i povećanju
znanstvene produktivnosti FOI znanstvenika.