grad ludbreg

FOTO Završna konferencija projekta ‘Unapređenje kontinentalnog turizma turističkom valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada Ludbrega’

Projekt Arheološkog parka bio je jedan o najvećih projekata sufinanciran iz sredstava Europske unije u prošloj financijskoj perspektivi 2014 – 2020 godine,.

Grad Ludbreg uspješno je priveo kraju još jedan veliki europski
projekt. Riječ je o projektu ‘Unapređenje kontinentalnog turizma
turističkom valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada
Ludbrega’ sufinanciranom od strane Europskog fonda za regionalni
razvoj kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija.

U prostoru arheološkog parka ‘Iovia-Ludbreg’ u subotu je održana
je završna konferencija projekta u čijoj su realizaciji osim
nositelja – Grada Ludbrega, kao partneri sudjelovali Hrvatski
restauratorski zavod, Turistička zajednica Grada Ludbrega, LAG
Izvor te Ugostiteljski objekti Crnković.

Projekt Arheološkog parka bio je jedan o najvećih projekata
sufinanciran iz sredstava Europske unije u prošloj financijskoj
perspektivi 2014 – 2020 godine, čija je vrijednost bila
18.198.748,21 kuna, dok su bespovratna sredstva iznosila
14.309.569,74 kuna, a udio Grada Ludbrega 4.000.000,00 kuna,
naglasio je ludbreški gradonačelnik Dubravko Bilić.

Dodao je da je s obzirom na kompleksnost projekta, ali i na
društvenu situaciju koju je uzrokovala pandemija virusa COVID-19,
projekt trajao dugih 46 mjeseci, uz dvije prolongacije.

– U tih 46 mjeseci provodile su se razne aktivnosti koje su
doprinijele ostvarenju ciljeva, rezultata i pokazatelja projekta.
Ostvareni rezultati projekta su obnovljena i revitalizirana dva
kulturna dobra – arheološki park ‘IOVIA’ Ludbreg i Crkva Svetog
Trojstva, četiri objekta stavljena su u turističku funkciju –
Hotel Crnković, šetnica, Zanatski trg i Arheološki park,
razvijeni su novi interaktivni sadržaji u arheološkom parku,
uvedena su dva sustava za praćenje broja posjetitelja i zaposleno
je šestero ljudi u turističkom sektoru hrana i piće . Vrijedi
istaknuti i da je osmišljeno 25 novih turističkih proizvoda,
odnosno suvenira – rekao je Bilić.

Na Crkvi Sv. Trojstva obnovljena je fasada i cinktor koji su
uređeni prema istraživanjima i prezentaciji Hrvatskog
restauratorskog zavoda i uz nadzor Konzervatorskog odjela u
Varaždinu, a na taj je način Crkvi vraćen izvorni barokni izgled.

U sklopu projekta uređena je i šetnica uz rijeku Bednju.

– Uređenjem šetnice stvorena je za građane i posjetitelje
sportsko rekreativna zona s informativno – interpretacijskim
panoima na kojima je prikazana ludbreška povijest.
Implementacijom ovog projekta obnovljena je i stvorena vrijedna
turistička infrastruktura koja priča priču u kontinuitetu života
na području grada Ludbrega i zato je ovaj projekt bio iznimno
važan i vrijedan za naš grad – zaključio je gradonačelnik.

Tajana Pleše, ravnateljica Hrvatskog restauratorskog zavoda
kazala je kako je zahvaljujući Ministarstvu kulture i medije i
Vladi Republike Hrvatske uspješno stvoren imovinsko-pravni okvir
kojim su se nastavila sustavna arheološka istraživanja najvećeg
slobodnog prostora u užem centru grada Ludbrega, vrta Somođi.

Istraživanja financirana sredstvima Grada Ludbrega i Ministarstva
kulture i medija trajala su od 2008. do 2011. godine nakon čega
se počelo sa građevinskim konzervatorsko-restauratorskim radovima
na samom nalazištu, a sama prezentacija sa cijelim promidžbenim
dijelom trajala je sve do 2017. godine kada je počeo ovaj, danas
uspješno završeni projekt.

– Ono što je nađeno je samo jedan mali dio 2000 godina stare
povijesti današnjeg grada Ludbrega i ono što su istraživanja
zasigurno potvrdila da se radilo vjerojatno o vili portik i
peristil tipa s jednim malim kupalištem s karakterističnim
obilježjima za Rimsko Carstvo. Uz minimalistički dizajn osmišljen
je interpretacijsko-didaktički centar koji kroz kratke
informacije popraćene zgodnim ilustracijama priča o povijesti
grada Ludbrega, ne bi li se posjetitelji pomalo prisjetili, a i
ponešto naučili, o cijeloj ludbreškoj povijesti – izjavila je
Pleše dodavši kako ono što još nije istraženo ostavljaju mlađim
generacijama.

Jedan je od partnera zadužen za promidžbu i vidljivost cijelog
projekta bila je Turistička zajednica Grada Ludbrega, čija je
direktorica Andreja Horvat istaknula da je u projekt uloženo
iznimno mnogo vremena i truda.

– Bez odličnog tima koji je na ovome radio ništa ne bi bilo
moguće. Uz sve ostale uobičajene promidžbene aktivnosti, izradili
smo kompletnu marketinšku strategiju projekta i logotip,
napravili web stranicu projekta, tri kratka filma koji su pratili
projekt kroz faze. Tiskano je 3000 priručnika na dva jezika i 20
000 letaka, a uz promotivne materijale vezane uz autohtone
proizvode kao što su rimsko vino, med, medena rakija, hren,
češnjak, izrađen je i vizualni identitet i brand za Zanatski trg
– pobrojila je Horvat neke od brojnih aktivnost.

Svoj je doprinos dala i Lokalna akcijska grupa Izvor koja je
imala zadatak napraviti Zanatski trg, opremljen s četiri kućice u
kojima će lokalni OPG-ovi, poduzetnici i udruge moći promovirati
svoje vlastite proizvode, ali i proizvode koji su specifični za
rimsko razdoblje.

– Na ovom će se trgu svi posjetitelji moći okušati u izradi
suvenira kao što su kovanice, glinene posude, čaše, ali i nakita
od gline. Taj će suvenir koji će sami napraviti moći i kupiti, a
uz to će moći kupiti i već ranije napravljene suvenire – rekao je
projektni menadžer u LAG-u Izvor Mirko Herenčić.

Zanatski bi trg trebao biti dodatni sadržaj Arheološkom parku,
kako bi posjetitelji nakon što obiđu i park mogli produbiti svoje
iskustvo i vidjeti kako se to nekad radilo, a trg će biti otvoren
za sve koji žele promovirati svoje proizvode.

– Zamišljeno je da trg bude otvoren tijekom svih gradskih
manifestacija s više posjetitelja, ali tko je god zainteresiran
za izlaganje u bilo koje drugo vrijeme, moći će se javiti u
Turističku zajednicu ili u LAG i bit će mu omogućeno izlaganje u
zanatskim kućicama – poručio je Herenčić.

Projekt ‘Unapređenje kontinentalnog turizma turističkom
valorizacijom povijesno-kulturne baštine Grada Ludbrega’ bio je
prvi veliki prijavljeni projekt koji je pretvorio Ludbreg u grad
europskih projekata, a njegova je važnost neprocjenjiva jer se
njime aktiviraju svi turistički i gospodarski potencijali, a
Ludbreg prezentira kao bogato i poželjno mjesto.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije