okrugli stol

Velik broj romske djece u sjeverozapadnoj Hrvatskoj napušta osnovnu školu: ‘To je neprihvatljivo’

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade RH u Varaždinskoj županiji je organizirao 4. okrugli stol na temu romske nacionalne manjine.

Ravnatelj Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih
manjina Alen Tahiri na okruglom stolu
u petak u Varaždinu istaknuo je da tek svako treće romsko dijete
ide u vrtiću i srednju školu, te da velik broj romske djece
napušta osnovnu školu, što je neprihvatljivo.

Ured za ljudska prava i prava nacionalnih manjina Vlade RH u
Varaždinskoj županiji je organizirao četvrti regionalni okrugli
stol “Obrazovanje kao preduvjet uključivanja pripadnika romske
nacionalne manjine”.

Održan je u okviru trogodišnjeg projekta “Uključivanje Roma –
ispunjavanje preduvjeta za učinkovitu provedbu politika
usmjerenih na nacionalne manjine – FAZA I” kojeg Ured provodi od
ožujka 2019., a sufinanciran je sredstvima Europskog socijalnog
fonda.

Ravnatelj Ureda Alen Tahiri naglasio je da je istraživanje
pokazalo da tek svako treće romsko dijete pohađa dječji vrtić i
tek svako treće romsko dijete pohađa srednju školu.

“Imamo veliko napuštanje osnovne škole, što je apsolutno
neprihvatljivo. Cijeli je niz razloga zbog kojih pripadnici
romske nacionalne manjine, posebice u sjeverozapadnom dijelu
Hrvatske, napuštaju obrazovni sustav”, dodao je.

Kaže da na području Varaždinske županije još uvijek postoje
objekti koji nisu dostojni ljudskog života.

“Postoje brojni romski objekti koji nisu priključeni na pitku
vodu, nema električne energije. Tu je i postotak nepismenosti od
vrlo visokih 17 posto”, naveo je ravnatelj Ureda Tahiri. Ocijenio
je da je ključ u predškolskom odgoju, ne samo za pripadnike
romske nacionalne manjine.

S tim se složila Tatjana Vlašić, zamjenica pučke
pravobraniteljice, koja je govorila i o diskriminaciji kroz
obrazovanje.

“Imali smo sudski postupak još 2012. godine koji se ticao romske
djece u strukovnim školama. Da bi završila te strukovne škole,
morala su odraditi praksu. U tom slučaju radilo se o dvije
djevojčice koje nisu uspijevale odraditi praksu upravo zato što
su bile Romkinje”, kazala je Vlašić.

Dodala je da problema ima i u aktualnoj epidemiološkoj situaciji.

“Pitanje je dostupnosti online nastave za romsku djecu,
u smislu interneta, informatičke pismenosti, ali i podrške
roditelja koji bi im omogućili tu vrstu nastave”, zaključila je
Vlašić.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije