lepoglavska spojnica

Od Varaždina do Zagreba vlakom za sat vremena! Ali tek 2032. godine

'Lepoglavska spojnica' koštat će 4,43 milijarde kuna, kao dva Pelješka mosta.

Umjesto tri sata, vlakom će se od Varaždina do Zagreba stizati za
nešto više od sat vremena, ali tek za desetak godina. Čakovec –
Varaždin – Cerje Tužno – Ivanec – Lepoglava – Peršaves –
Bedekovčina – Zabok – Sveti Križ Začretje – Krapina, to je trasa
pruge kojom će HŽ prilagoditi vožnju 21. stoljeću, s projektom
dvostruko skupljim od izgradnje Pelješkog mosta.

Tvrtka HŽ Infrastruktura predstavila je rezultate projekta
povezivanja željeznicom unutar funkcionalne regije Središnje
Hrvatske, tzv. Lepoglavsku spojnicu. Projekt je to željezničkog
povezivanja Međimurske, Varaždinske i Krapinsko-zagorske županije
sa Zagrebom brzim, učinkovitim i ekološkim prijevozom, pa i dalje
sa srednjom Europom, a preko Zagreba i s lukom Rijeka.

Veza s lukom u Rijeci

Razmatrano je devet varijanti trasa, a prema studiji
izvodljivosti kao najpovoljnija je odabrana ona koja ići od
Čakovca preko Varaždina do Zaboka, te od Zaboka preko Svetog
Križa Začretja do Krapine. Ukupna duljina ove trase je 92
kilometara, a cijela je investicija procijenjena na oko 4,43
milijarde kuna. Predviđena je, uz ostalo, i gradnja dvaju tunela
ukupne duljine šest kilometara. Gradit će se jedan novi i
rekonstruirati osam postojećih željezničkih kolodvora, a sagradit
će se i šest novih stajališta.

– Dobro je da je s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i
s Hrvatskim željeznicama dogovoreno da se ide u elektrifikaciju
pruge od Zaboka, preko Krapine do Hromca i da će ta dionica
sigurno biti prije izgrađena nego što će biti sama spojnica od
Bedekovčine do Lepoglave – zadovoljan je krapinsko-zagorski župan
Željko Kolar koji dodaje da će se nova pruga graditi od
Bedekovčine i Poznanovca, preko Mača i Peršavesi do Lepoglave.

– To su dodatni kilometri koji će sigurno otvoriti taj dio za
dodatni razvoj gospodarstva i gospodarskih zona, a mi ćemo na
prvoj sjednici Županijske skupštine sljedeće godine ići u izmjenu
Prostornog plana jer ovu novu trasu nemamo ucrtanu u našem planu
– kaže.

Glavni inženjer u Sektoru za razvoj, pripremu i provedbu
investicija i EU fondova HŽ Infrastrukture i voditelj projekta
Lepoglavske spojnice Marko Car objasnio je da se planira
modernizirati 70 kilometara i izgraditi 20 kilometara novog spoja
između Bedekovčine i Lepoglave.

– Pruga bi trebala biti gotova unutar deset godina. Realizacija
investicije ovisi o financiranju, a mene ohrabruju izjave da će
to biti nominirano u okviru novog operativnog programa iz
Europske unije. Nadam se da će čitav projekt biti u potpunosti
realiziran u sljedećih deset godina – kaže Car.

Uz spajanje Čakovca i Zagreba te Krapine i Zagreba, predviđen je
i produžetak spoja od Krapine do Hromca, preko Đurmanca prema
slovenskoj granici, što ukupno znači preko 100 kilometara novog
željezničkog spoja. Od Čakovca do Zagreba, sa zaustavljanjima u
Varaždinu, Ivancu i Zaboku, putovat će se 68 minuta, a od Krapine
do Zagreba, sa zaustavljanjem u Zaboku, 37 minuta. Projektirana
brzina je 120 kilometara na sat. Danas se od Čakovca do glavnog
kolodvora u Zagrebu vlakom putuje satima, pa taj oblik prijevoza
izbjegavaju svi koji mogu. Vlakovi voze sporo, a putnici se žale
i na kašnjenja. Kako bi demonstrirali kakva je avantura
otputovati od Kotoribe do 140 kilometara udaljenog Zagreba,
članovi Međimurskog demokratskog saveza krenuli su iz Kotoribe u
4.18 sati, iz Čakovca u 4.58, a u Varaždinu su presjeli na drugi
vlak kako bi stigli u Zagreb u 7.49, dakle nakon tri i pol sata
vožnje! Isto je i u povratku.

– Postoji procedura, od idejnog rješenja, ishođenja svih dozvola,
zatvaranja financijske konstrukcije, što će potrajati, ali u
idućih desetak godina vjerujem da će biti realizirano – ističe
varaždinski župan Anđelko Stričak.

Studijska dokumentacija stajala je 6,7 milijuna kuna, s time da
85 posto sufinancira EU. Podloga je to za daljnje korake, od
izmjene i dopune dokumenata prostornog uređenja i izrade studije
utjecaja na okoliš do projektne dokumentacije. Prema riječima
načelnika Sektora za željezničku infrastrukturu Ministarstva
mora, prometa i infrastrukture Milana Vukovića, cilj je
promijeniti način željezničkog prijevoza u Hrvatskoj i stvoriti
brzu, sigurnu i ekonomski konkurentnu prometnu uslugu. Pruga je
strateški važna ne samo za gospodarski razvoj sjevera, nego i za
povezivanje Beča sa Zagrebom i lukom u Rijeci najkraćim putem.
Najveća luka mogla bi spriječiti preusmjeravanje na luke u Trstu
i Kopru.

Radi se na 19 projekata

Na temelju Europskog zelenog plana, Europska komisija proglasila
je ovu godinu Europskom godinom željeznice. Željeznica će, kažu u
Ministarstvu, pridonijeti najavljenoj strategiji klimatske
neutralnosti. U HŽ Infrastrukturi ističu da u pripremi i
realizaciji imaju 19 velikih projekata koji će promijeniti način
željezničkog prijevoza. Do kraja 2023. godine nabavit će se i 33
nova vlaka.

Vlada je u rujnu, valja podsjetiti, donijela zaključak o uvođenju
pilot-projekta besplatnoga javnog željezničkog prijevoza djece i
učenika osnovnih i srednjih škola na području cijele države.
Pilot-projekt će se provoditi do 31. prosinca 2022. godine, a
pokriva neograničena svakodnevna putovanja vlakom od mjesta
stanovanja do mjesta školovanja i povremena putovanja, kao što su
jednodnevni izleti, odlasci liječniku i drugo.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije