Cijene rastu i rastu...
Inflacija u Hrvatskoj u mnogim je kategorijama prehrambenih
proizvoda tijekom studenog izrazito snažna. Prema podacima GfK
Centra za istraživanje tržišta koji svakodnevno prati kupovine
hrvatskih kućanstava, u usporedbi sa studenim 2020.g. najveći je
porast cijena od čak 41% zabilježen u suncokretovom ulju. I druga
ulja i masnoće prate ovaj trend. Tako je npr. cijena maslinova
ulja rasla za 14%, svinjske masti 12%, maslaca 17%.
Na drugom i trećem mjestu ranga porasta cijena nalaze se tonik s
21% i 100%-tni voćni sok s 20%.
Od esencijalnih kategorija, uz ulja i maslac, na listi top 40
kategorija po rastu cijena nalaze se i brašno, sol, svježe i
trajno mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer, turska kava.
Od ugađajućih kategorija na listi su, uz već spomenuti tonik, i
cappuccino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo,
čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i pereci.
U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom
vrijednosti.