Kako se ističe upravljajući robotima, djeca mlađe dobi uz matematičke aktivnosti, aktivnosti čitanja i pisanja svladavaju i orijentaciju u prostoru.
U Dječjem vrtiću Varaždin – objekt Koprivnička, počelo se s
djecom raditi na programima robotike. Odgojiteljica Marija Bencun
i sama članica udruge Robofreak sa svojom odgojnom skupinom
“Zečići” sprema se za ovogodišnje natjecanje, RoboCup Junior
Croatia Open 2022.
O svom radu s djecom ističe:
– Djeca rane i predškolske dobi vrlo lako stječu nova tehničko –
tehnološka znanja, a njihova sposobnost i vještine su iznad svih
očekivanja. Djeca su danas praktički od rođenja senzibilizirana
na nove tehnologije, a mi odrasli u djetetovu okruženju trebamo
njihovu sposobnost i interes iskoristiti. U vrtiću radimo u
RoboPro programu sa Fischer technik elementima. Uz robote ćemo
učiti čitati, računati i putovati svijetom. Smatramo da su
informatička pismenost i nove tehnologije danas važne za
odgoj i edukaciju djece kao što je čitanje, pisanje i računanje
važno.
U suradnji s lokalnom udrugom Robofreak održano je uvodno
predavanje za zainteresirane odgajatelje DV Varaždin. Prof. Ivica
Kolarić (nacionalni predstavnik za robotiku u Hrvatskoj i
svijetu) i odgajateljica Marija Bencun upoznali su
zainteresirane odgajatelje sa mogućnostima i znanjem koje mogu
prenijeti djeci.
Kako se ističe upravljajući robotima, djeca mlađe dobi uz
matematičke aktivnosti, aktivnosti čitanja i pisanja svladavaju i
orijentaciju u prostoru. Pomoću ovih didaktičkih pomagala djeca
uče osnove programiranja i izradu algoritama, razvijaju svoje
logičko razmišljanje, finu motoričku sposobnost, komunikacijske
vještine, pozornost, pamćenje i kreativnost. Tijekom aktivnosti
djeca će ovladati osnove strujnih krugova, osnove mehaničke
konstrukcije, izradu jednostavnih sklopova, a programirati će
pomoću grafičkog programa RoboPro.
Aktivnosti s robotima djeci su među omiljenim aktivnostima u
vrtiću te ih stoga koristi ne samo za učenje programiranja nego i
za stjecanje novih znanja o okolini koja nas okružuje:
matematici, geografiji, prometu te brojnim drugim područjima
dječjeg interesa.
Cilj je da djeca ne koriste tehnologiju samo kao konzumenti, nego
da s tom tehnologijom stečeno znanje znaju koristiti –
zaključuju u Dječjem vrtiću Varaždin.