Cijeli projekt vodila je profesorica Blaženka Divjak.
Fakultetu organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu,
kao koordinatoru, dodijeljen je novi međunarodni Erasmus+ projekt
pod nazivom Innovating Learning Design in Higher Education (iLed)
i vodstvom prof. dr. sc. Blaženke Divjak.
Provodit će se u sklopu Suradničkih partnerstva u visokom
obrazovanju, s proračunom većim od 3 milijuna kuna (400.000 eura)
i u trajanju od tri godine. Riječ je o najbolje ocijenjenom i
jedinom dodijeljenom projektu u toj kategoriji i tom iznosu u
Hrvatskoj.
Uz FOI, u projekt je uključen i Medicinski fakultet sa
Sveučilišta u Zagrebu, a sudjelovat će i istaknuti međunarodni
partneri iz triju europskih država: Sveučilište J. W. Goethea iz
Frankfurta (Njemačka), Sveučilište Oulu (Finska) te Otvoreno
sveučilište (Ujedinjeno Kraljevstvo).
U sklopu projekta nastavit će se razvoj inovativnog koncepta i
široko prihvaćenog alata za dizajn učenja Balanced Learning
Design Planning, započet u sklopu ranijih projekata FOI-ja, a
ponajprije Erasmus+ projekta Relevant assessment and pedagogies
for inclusive digital education – RAPIDE. Alat je utemeljen na
suvremenim istraživanjima, teorijama i praksama, polazi od ishoda
učenja i načela usmjerenosti na studenta te primjene analitika
učenja, a budući da je javno dostupan, već u pilot fazi koristi
se u izradi više od 200 kolegija i tečajeva u više u 20 zemalja
svijeta.
– Ovaj projekt pokazuje da FOI s partnerima radi iskorak u
inovacijama koristeći interdisciplinarne pristupe u razvoju novih
koncepata i alata konkurentnih na svjetskoj razini. Uključuje
interdisciplinarna znanja i vještine partnera u području
edukacijskih tehnologija i znanosti, matematike (analitike),
informatike (dizajn i izrada alata) radi poticanja suvremenog
načina učenja” – ističe prof. dr. sc. Blaženka Divjak,
voditeljica projekta.
Uz poticanje daljnje primjene inovacija (koncepata te
pripadajućih algoritama i alata) u dizajnu učenja, projektom će
se, na međunarodnoj razini, potaknuti zajednička primjena dizajna
učenja u virtualnim okruženjima, fleksibilnost u učenju, kao i
unapređenje kompetencija nastavnika u visokom obrazovanju za
primjenu digitalnih pedagogija (kroz Massive Open Online
Courses).
Uz ključne naglaske na dizajnu učenja i analitikama učenja,
projektom će se poduprijeti i razvoj i primjena
mikrokvalifikacija i digitalnih certifikata, kao važnih
inicijativa u području obrazovanja na razini Europske unije.