Riječ je o jednoj od aktivnosti u sklopu projekta lifelineMDD.
Varaždinska županija dobiva Školu uz rijeku, mjesto na otvorenom
uz rijeku Dravu na kojem će edukatori učenje moći povezati s
avanturom, zabavom i igrom. Riječ je o jednoj od aktivnosti u
sklopu projekta lifelineMDD – Protecting and restoring
ecological connectivity in the Mura-Drava-Danube river corridor
through cross-sectoral cooperation, čiji je partner Javna
ustanova Priroda Varaždinske županije.
Javna ustanova bila je domaćin susreta koji je 30. kolovoza u
Varaždinu okupio projektne partnere iz Austrije, Mađarske,
Slovenije, Hrvatske i Srbije, kao i neke od pridruženih partnera
projekta lifelineMDD.
Tema susreta bila je razmjena iskustva u provedbi Nacionalnih
treninga namijenjenih za osposobljavanje polaznika za održavanje
edukativnih programa u postojećim i budućim Školama uz
rijeku (River’scool). Programi su kao jedna od projektnih
aktivnosti od ožujka do svibnja 2022. godine provedeni u svih pet
država s područja Petodržavnog UNESCO Rezervata biosfere Mura –
Drava – Dunav. Izlagači su bile i hrvatske trenerice, ujedno i
vanjske suradnice Javne ustanove, prof. biologije Martina Vidović
i prof. biologije i kemije Anamarija Melnjak, koje su
prezentirale iskustva s provedenog nacionalnog treninga u
Hrvatskoj.
– Tijekom obilaska Dravske park-šume u Varaždinu partnerima su
ujedno prezentirane dosadašnje aktivnosti naše Javne ustanove
usmjerene na edukaciju i interpretaciju prirodnih vrijednosti
rijeke Drave, kao i planovi vezani uz organizaciju buduće
edukacije u okviru Škole uz rijeku. Naime, koncept prekogranične
mreže edukacije u okviru Škola uz rijeku (River’scool)
podrazumijeva mjesta na otvorenom pored rijeka na kojima se
edukatorima pruža prilika da povežu učenje s avanturom, zabavom i
igrom. U sklopu projekta razvijeni su i razni didaktički
materijali te Priručnik za obuku – rekla je ravnateljica Javne
ustanove Priroda Varaždinske županije Sanja Kopjar.
Priručnik za obuku sadrži uputu za provedbu obrazovnog programa u
prirodi za različite dobne skupine, kao i upute za
osmišljavanje edukacije na otvorenom, na način da djeca ne
primaju informacije samo pasivno, već ih se potiče da sami
doživljavaju, spoznaju, isprobavaju, istražuju i osjećaju prirodu
svim svojim osjetilima.
– Priroda i prirodno okruženje pružaju nam priliku za podučavanje
na inovativan i kreativan način. I odrasli i djeca vole se
igrati, a učenje uz igru pomaže kod usvajanja velike količine
informacija s mnogo više lakoće. Igra potiče koncentraciju i
motivaciju, a na edukatorima je zadatak da u prirodnom okruženju
stvore dobru atmosferu, potaknu znatiželju i usmjere pažnju na
promatranje i aktivno istraživanje prirode – pojašnjava Sanja
Kopjar.
Konačni cilj navedenih aktivnosti i cjelokupnog pedagoškog okvira
razvijenog u sklopu projekta lifelineMDD jest osvještavanje i
uključivanje lokalne zajednice u očuvanje i zaštitu prirode putem
edukacije, što bi u konačnici trebalo rezultirati boljim
očuvanjem prirodnih vrijednosti na području UNESCO-ovog
Prekograničnog rezervata biosfere Mura – Drava – Dunav.